השינוי שעתיד לעבור מגדל בית מעריב

0

לאחרונה אושרה להפקדה התכנית להקמת בית מעריב, כך שהיא עתידה לצאת לדרך בזמן הקרוב. על פי התכנית המגדל יצמח לגובה של 60 קומות, והאזור כולו יעבור מתיחת פנים מסיבית.

בית מעריב הוא בניין משרדים תל אביבי הניצב בצומת בית מעריב הקרויה על שמו. הבניין שוכן בצומת הרחובות דרך בגין, יצחק שדה, קרליבך ולינקולן ומשתרע על פני שטח של כ-1.7 דונם. הבניין הוקם כשותפות של עיתון מעריב, בנק אלרון וחברת לוסטיג כחלק מיוזמה של עיריית תל אביב לפתח את אזור השוק הסיטונאי.

מקור השם בעיתון מעריב, שמערכת העיתון שכנה בו עד אוקטובר 2013. המבנה תוכנן על ידי האדריכל יעקב בן סירא ומכיל מאפיינים ייחודיים כמו אכסדרה בקומתו הראשונה וצורה מיוחדת המזכירה משולש קטום קודקוד.

לאחר כ-60 שנה בהן עמד בית מעריב על תילו והיווה מונומנט בולט ומיוחד בסביבה אושרו התכניות לבנייתו מחדש. התכנית אושרה להפקדה על ידי הוועדה המחוזית ב-26 ליולי 2017, והיא צפויה לצאת לפועל בעתיד הקרוב. על פי התכנית המקורית הבניין צפוי לצמוח ממגדל של חמש קומות לגובה של 55 קומות, אך לאור בקשת היזם אושרו חמש קומות נוספות כך שהבניין יגיע בסופו של דבר לגובה של 60 קומות.

מה כוללת התכנית?

שטח הבנייה צפוי לכלול כ-1.7 דונם שנמצאים בבעלות חברת הכשרת היישוב. החלק העיקרי של התכנית כולל הקצאת כ-60 אלף דונם מ"ר עבור מסחר, תעסוקה ומלונאות. בנוסף יוכשרו כ5,500 מ"ר כשטחי ציבור, מוסדות חינוך והשכלה, רווחה, קהילה, ומשרדי ממשלה ועירייה.

כמו כל בניין חשוב שעשוי לקום באזור כה מרכזי, יכלול הפרויקט גם שטחי מסחר ותעשייה. מדובר במרכז קניות תת קרקעי שיהווה מוקד מסחרי באזור. 1100 מ"ר נוספים יירשמו על שם העירייה וישמשו לצרכי ציבור. זו למעשה תהיה קומה אחת שתשמש למגוון שירותים שונים שמציעה העירייה.

בית מעריב נמצא בצומת מרכזי בעיר, לכן בתכנית נלקחו בחשבון גם היותו נתיב מעבר. הבניין נמצא בסמוך לתחנת קרליבך, תחנת הרכבת הקלה שצפויה לקום באזור, והוא יהווה קישור ליציאה מקורה מהתחנה. תחנת קרליבך היא נדבך מהקו הירוק של הרכבת הקלה, שבחלק זה צפוי להיות תת קרקעי.

באזור צומת בית מעריב הולכי רגל ורוכבי אופניים רבים, ולדברי וועדת התכנון הנושא הזה לא נעלם מעיניהם. לדבריהם, תוכננו מעברים מותאמים להולכי רגל ורוכבי אופניים סביב המגדל. בנוסף, תוכנן חניון תת קרקעי לאופניים שיכלול כ-200 מקומות חנייה וגישה ישירה למגדל.

צומת בית מעריב מהווה צומת מרכזי, וממוקם בין ארבעה רחובות ראשיים בעיר. כיום האזור מתאפיין בעיקר בשימושי מסחר, תעסוקה ותעשייה קלה אך הוא צפוי לעבור מתיחת פנים. השילוב בין חידוש בניין בית מעריב והקמת תחנת קרליבך צפויים לתת לו זריקת מרץ.

בנוסף לשטחי התעשייה והמסחר צפויים לקום באזור גם פרויקטים למגורים. מתחם מגורים השוק הסיטונאי צפוי לקום בין הרחובות מנחם בגין, החשמונאים וקרליבך וכבר נמצא בתהליכי בנייה. במקום צפויים לקום ארבעה מגדלים בשטח של כעשרה דונמים, ובגובה של 180 מטרים.


השאר תגובה

Your email address will not be published.