בלי להמתין – כך תרכשו דירה במחיר למשתכן ללא הגרלה

0

ישראלים שמעוניינים לרכוש דירה במסגרת מחיר למשתכן, מורגלים לכך שמדובר בתהליך ארוך שכולל השתתפות בהגרלה. עם זאת, מתברר שאפשר גם אחרת. איך זה קורה ומה צריך לעשות?

 

התוכנית המוכרת של "מחיר למשתכן" מעניקה לישראלים רבים בשנים האחרונות את ההזדמנות לרכוש דירה ראשונה בתנאים מועדפים ובהנחה יוצאת דופן. רוכשים שזוכים לקחת בה חלק, בהם לדוגמה זוגות צעירים שהתקשו בעבר לרכוש את הדירה הראשונה שלהם, זכאים לרכוש דירה במגוון ערים בישראל במחיר משתלם שהוא מתחת למחיר השוק. 

הבעיה היא שמכיוון שבמקרים רבים יש יותר מתעניינים מאשר דירות, כל רוכש פוטנציאלי צריך לעבור תהליך ממושך שכולל הגרלה. מי שזכאי להשתתף בתוכנית ומנפיק תעודת זכאות, יכול להירשם ללא הגבלה לפרויקטים שמוצעות בהן דירות. אם הוא זוכה הוא יכול לממש את הזכאות שלו, ואין באפשרותו להשתתף בהגרלה נוספת. בהגרלה נקבעת לא רק הזכאות של המשתתפים אלא גם המיקום שלהם בתור לבחירת הדירה, כך שמי שממוקם גבוה יכול ליהנות מיותר אופציות זמינות מאשר מי שממוקם נמוך בתור. 

המענה אודות הזכייה בהגרלה לא ניתן כמובן באופן מיידי, כך שיש מי שממתינים ומגלים שלא זכו או כאלה שנרשמים למספר הגרלות מתוך תקווה לזכות באחת מהן – ומגלים שזכו דווקא בדירה במקום המגורים שפחות רלוונטי עבורם. חשוב לזכור שזכייה בהגרלה אחת מובילה לביטול אוטומטי של ההרשמה ליתר ההגרלות, כך שאין אפשרות לזכות במספר הגרלות ולהחליט רק לאחר מכן מהי הדירה המתאימה לכם. במילים אחרות: חשוב לחשוב פעמיים לפני שנרשמים. 

דירה חדשה
דירה חדשה ללא הגרלה

האם קיימות במסגרת מחיר למשתכן דירות ללא הגרלה?

כשמדובר על דירות ללא הגרלה מחיר למשתכן היא הזדמנות מצוינת להרוויח, וגם אם טרם שמעתם על האופציה – התשובה היא חיובית. למרות שהתוכנית מבוססת כאמור על הגרלה, ישנה גם אפשרות למצוא דירות ללא הגרלה באופן פשוט. בחלק מהפרויקטים שמוצעים במסגרת "מחיר למשתכן" נותרות דירות פנויות מסיבות שונות, ואלה מוצעות ללא הגרלה הן למי שזכאי לקחת חלק בתוכנית והן למשפרי דיור במסגרת התוכנית. 

רכישת הדירה במסגרת כזו עדיין מיועדת לזכאים בלבד ומצריכה הצגת אישור זכאות, אבל היא מייתרת את הצורך לעבור את ההגרלה שבדרך. מעבר לקיצור התהליך, דירות ללא הגרלה מאפשרות לזכאים לבחור ישירות במקום המגורים שמתאים להם. מבלי להתלבט אם להירשם להגרלה פחות אטרקטיבית רק בשל החשש המובן להישאר בלי אף זכייה. אז אם אתם מעוניינים ללכת ישר על בטוח, זה פתרון שיכול לעבוד במקרה שלכם.

 

אנחנו מעוניינים לראות אילו דירות פנויות קיימות, איך זה עובד?

כדי לקבל את המידע הזה לא צריך להתאמץ. באתר של משרד הבינוי והשיכון תמצאו רשימת דירות למכירה ללא הגרלה שנותרו פנויות בפרויקטים השונים ברחבי הארץ. הדירות שמופיעות ברשימה מחולקות בצורה נוחה בהתאם לשם היישוב, המתחם, כמות הדירות הפנויות בפרויקט נכון למועד הפרסום, הקבלן המבצע והמחיר למ"ר. בלחיצה על הדירה שמעניינת אתכם תוכלו לקבל פרטים נוספים אודות הפרויקט הספציפי, עם מידע נוסף כולל כמות הדירות בפרויקט, כמות הדירות המוצעות לזכאים, מצב הפרויקט ודרכי יצירת קשר עם הקבלן. 

בשלב הבא, כדי לוודא שעדיין נותרו דירות בפרויקט הרלוונטי ולהתקדם בתהליך, יש ליצור קשר ישירות עם הקבלן בהתאם לפרטים שמפורסמים בעמוד. החיסרון במצב כזה הוא כמובן העובדה שהיצע הדירות מצומצם יותר ביחס לאופציות שניתנו לזוכים בהגרלות. עם זאת, מאחר שתוכלו לראות מיידית את המיקומים של פרויקטים רלוונטיים, מדובר בחסרון שעדיין יכול לעבוד לטובתכם. 

 


השאר תגובה

Your email address will not be published.