מעוניין לקנות דירה? כמה טיפים שיהפכו את התהליך לקל הרבה יותר

0

החלטתם שאתם מעוניינים לקנות דירה, אבל רגע לפני שאתם צוללים לתהליך החיפוש והקנייה חשוב שתדעו עליו קצת יותר. כדי שתהליך הקנייה יעבור בצורה טובה יותר ריכזנו עבורכם טיפים שיעשו אותו קל הרבה יותר.

אבולוציה של קניות

לקנות חלב בסופר זה הכי קל, פשוט בוחרים שקית או קרטון וצועדים לקופה. גם קניית טלוויזיה חדשה היא עניין פשוט- מבצעים השוואות מחירים, בוחרים דגם וקונים. כדי לקנות מכונית כבר צריך להתאמץ קצת יותר, עם סקר שוק מקיף יותר, בדיקה של הרכב והעברת בעלות. כל אלה הם כאין וכאפס לעומת קניית דירה. מדובר בהוצאה גדולה הרבה יותר ויש כל כך הרבה דברים שצריך לדעת. כדי שלא תאבדו את הרגליים והידיים בתהליך קניית הדירה ריכזנו עבורכם כמה טיפים מרכזיים.

 

מעוניין לקנות דירה? כדאי להגדיר תקציב מראש

אחד הקשיים שילוו אתכם בתהליך רכישת הדירה הוא הבחירה בדירה הנכונה על פי התקציב שלכם. אם לא תגדירו תקציב מראש אתם עלולים למצוא את עצמכם מתלבטים בין שלל דירות ולא מצליחים להכריע. בנוסף, ללא הגדרה של תקציב מראש אתם עלולים להוציא יותר כסף ממה שאתם מעניינים, וזה ממש לא כדאי.

על ידי הגדרה של תקציב תוכלו להתמקד בדירות מסוימות וכך לקצר את תהליך החיפוש. במקום לבדוק אינספור דירות שבכלל לא עומדות בתקציב שלכם תוכלו לצמצם אותו לרלוונטי בלבד, מה שיקל עליכם מאוד.

חשיבה על כסף
תחשבו כלכלי

ציברו הרבה ידע מקדים

במקביל להגדרת התקציב שלכם כדאי לכם לצבור כמה שיותר ידע. תהליך קניית הדירה כולל שלבים ופרטים רבים ואם לא תכירו את כל הפרטים לעומק אתם עלולים להסתבך. ככל שתצברו יותר ידע מקדים תוכלו לשקוע בתהליך החיפוש בצורה מקצועית יותר ותחושו בטוחים יותר בתהליך. ידע רב תוכלו למצוא באתרי אינטרנט שונים שכוללים עצות ומידע רב וכן בספרים מקצועיים. בנוסף, תוכלו לפנות לחברים ובני משפחה המבינים בתחום שיוכלו לסייע לכם בעצות והכוונה.

 

היעזרו בבעלי מקצוע

אנחנו נוטים לעשות דברים לבד ולהסתמך על יכולותינו, אבל לפעמים אין תחליף לבעל מקצוע. קבלת עזרה מבעלי מקצוע בתהליך בדיקת הדירה יכולה לעשות הבדל משמעותי עבורכם ולהקל עליכם מאוד את התהליך. כך למשל, עורך דין יסייע לכם לבדוק שאין בעיות ברישום הדירה ושמאי מקרקעין יסייע לכם לבדוק את ערך הדירה. אמנם אלה דברים שאפשר להסתדר בלעדיהם, אבל אתם לא רוצים לקחת סיכונים מיותרים.

בבניינים ישנים בדיקה תהיה משמעותית אפילו יותר, ובעזרת חברת בדק בית למשל תוכלו לגלות בעיות שלא הייתם יכולים לזהות בעצמכם. בעיות אלה עלולות להתגלות גם חודשים רבים אחרי הקנייה ואתם רוצים לזהות אותן מוקדם ככל האפשר.



קחו עורך דין מטעמכם

כאשר אתם  מעוניינים לקנות דירה עליכם לוודא שהיא לא משועבדת ושיש לה את כל האישורים הנדרשים. בנוסף, אתם חותמים על חוזה ומעוניינים שתהליך המכירה יעבור בלי בעיות משפטיות. כדי שכל אלה אכן יתקיימו עליכם להיעזר בעורך דין, אך חשוב שלא לסמוך על עורך הדין של המוכר. היעזרו בעורך דין מומחה מטעמכם שיבדוק את מצבה המשפטי של הדירה ואת תקינות החוזה, וכך תוכלו להגן על עצמכם מפני שקרים, מעשי רמייה או אפילו טעויות של חוסר הבנה.

אמנם כל עורך דין לומד את כלל תחומי המשפט, אולם חשוב שעורך הדין בו אתם נעזרים יהיה מומחה בתחום הנדל"ן. עורך דין שאינו מתמחה בתחום הספציפי עלול לעשות טעויות שיעלו לכם כסף בהמשך, וחבל לחסוך על חשבון העתיד.

 

אל תסמכו על הבנק בייעוץ למשכנתא

אם יש לכם את ההון הדרוש ללא משכנתא אתם יכולים לדלג על הסעיף הזה, אבל רוב האנשים דווקא לוקחים משכנתא מן הבנק כדי לקנות דירה לכן הוא עשוי להיות מאוד רלוונטי עבורם. תהליך לקיחת המשכנתא עובר דרך יועץ המשכנתאות של הבנק, אבל אתם חייבים לדעת שהיועץ הזה שם בראש מעייניו את האינטרסים של הבנק.

לא משנה כמה היועץ של הבנק נחמד, ומה קראתם על משכנתאות באינטרנט, אם אין לכם הבנה אמיתית בתחום כדאי שתיעזרו ביועץ משכנתאות מקצועי. זיכרו שחברות ייעוץ יסייעו לכם להשיג משכנתא טובה יותר וישימו את הצרכים שלכם בראש סדר העדיפויות.

מפתח לבית
אל תיקחו משכנתא גדולה מהתקציב שלכם

לבדוק את הסביבה

אם אתה מעוניין לקנות דירה זה בטח יישמע לך טריוויאלי, כי איך אפשר לרכוש דירה בלי לבדוק את הסביבה, אבל שימו לב שאתם בודקים את כל הפרמטרים. לא מספיק לבדוק קירבה למכולת ולבתי ספר ויש לבדוק את כל המשתנים שאפשר לחשוב עליהם.

עירכו רשימה של כל הגורמים הרלוונטיים ובידקו אותם אחד אחד. בידקו מתי הבניין נבנה, האם הדירה והבניין עברו שיפוץ והאם יש מעלית תקינה. בנוסף, חשוב לשים לב לכמות החניה באזור, האם יש חניה פרטית ואילו חנויות יש בסביבה. כמובן שיש עוד המון דברים שחשוב לבדוק ונסו לחשוב מהם הדברים החשובים לכם ביותר.

במבט ראשון הבדיקות לא יעשו את הקנייה קלה יותר, כיוון שהם ידרשו מכם הרבה עבודה, אבל בסופו של דבר בדיקה של כל הנתונים מראש תחסוך לכם הרבה כאב ראש בהמשך. אם תגלו פגמים בדירה רק בשלבים מאוחרים של המשא ומתן, או גרוע מכך, אחרי ביצוע הרכישה, זה יהיה לא נעים בכלל.

 

לפעמים זה עניין של תזמון

זה אולי ישמע לכם מוזר, אבל התזמון של רכישת הדירה שלכם עשוי להיות מאוד משמעותי. אמנם בשנים האחרונות שוק הדיור נמצא בעלייה מתמדת ויש הטוענים שמתחיל קיפאון, אבל אתם לא יודעים האם ומתי המגמה תתהפך. בנוסף, גם אם השוק כולו בעלייה, במקומות מסוימים עשויה להיות ירידה במחירים, והתזמון שלכם עשוי להיות ההבדל במחיר הסופי.


השאר תגובה

Your email address will not be published.