כמה לוקח עורך דין על קניית דירה?

0

מזל טוב! סוף סוף גייסתם את הסכום הדרוש והחלטתם לרכוש דירה חדשה. אבל רגע לפני שאתם חותמים על עסקת חייכם ועוברים לבית חדש ומרגש נזכרתם שאתם זקוקים גם לעורך דין. בדקתם וחיפשתם, אבל המחיר לא נשמע לכם, אז בדקנו עבורכם- כמה לוקח עורך דין על קניית דירה?

 

מדוע חשוב לקחת עורך דין לקניית דירה?

אוטוטו אתם מגשימים את חלומו של כל זוג נשוי במדינת ישראל ורוכשים את הדירה הראשונה שלכם. לא משנה אם משה כחלון זיכה אתכם בדירה במחיר למשתכן, זכיתם בלוטו, או שעבדתם קשה כדי לגייס את הסכום האסטרונומי- תצטרכו להיעזר בעורך דין כדי לבצע את הרכישה.

אחרי הבדיקות וההשוואות. אחרי בדיקת הסביבה וההחלטה הגורלית שאכן אתם רוצים לגור בשכונה הזו. אחרי שבדקתם את כל הדברים שחשובים לכם בדירה אתם רוצים לוודא שהיא בסדר גם מבחינה משפטית.

שכירת עורך דין קריטית להליך רכישת הדירה כיוון שהוא זה שיסייע לכם לבדוק שהדירה לא משועבדת או נתונה בסיבוכים משפטיים של חריגות בנייה וכדומה. בנוסף, עורך הדין יסייע לכם בעריכת חוזה הקנייה ובחתימה עליו ויוודא שהכל מתנהל כדת וכדין. יתכן שמוכר הדירה יציע לכם להיעזר בשירותיו של עורך הדין שלו, אבל חשוב שתדעו שעדיף לשכור עורך דין בעצמכם. עורך הדין של הקבלן או בעל הדירה עלול להיות מוטה לכיוונו, ולכם לא תהיה שום דרך לגלות את זה.

עורך דין

חוק מכר הדירות

במסגרת מאמציה של כנסת ישראל להוריד את מחירי הדיור חוקקה הכנסת את חוק מכר הדירות, שמטיל פיקוח על שכר הטירחה שיכול לגבות עורך דין. החוק נוגע לדירות חדשות שנרכשות מקבלן, וקובע כי שכר הטרחה לא יעלה על חצי אחוז ממחיר הדירה או עד 5,000 ש"ח (הנמוך מביניהם). החוק נחקק בשנת 2014 ותקף לדירות חדשות שנקנו מקבלן ומחירן נמוך מ-4,642,750 ש"ח, אך בעבור דירות יוקרה שעולות סכומים גבוהים יותר מהסכום הנ"ל רשאי הקבלן לגבות מחיר גבוה יותר.



דירה יד שנייה

הנתונים הללו נכונים רק בעבור דירות חדשות שנקנות מקבלן, אבל לא כל עסקה נעשית בצורה הזאת. אם אתם רוכשים דירה יד שנייה שכר הטרחה הוא עניין שבין עורך הדין ללקוח וישתנה מעניין לעניין ומהעסקה לעסקה. אין מגבלה על שכר הטרחה שעורך הדין רשאי לגבות ובדרך כלל הוא יהיה גבוה יותר מברכישה מקבלן.

משיחה עם עורכת דין העוסקת בתחום הנדל"ן עולה כי הנוהג הוא לקחת חצי אחוז מסכום הקנייה פלוס מע"מ, אבל בגלל התחרות הקשה בשוק יש עורכי דין שגובים סכומים נמוכים יותר ושכר הטרחה עשוי להגיע גם לרבע אחוז.

 

מחירים גמישים

כאשר קונים נעלי ריצה בחנות ספורט רשום מחיר ברור על הנעליים. לעומת זאת, עורך דין הוא לא מוצר בעל מחיר נקוב, והמחיר יהיה פונקציה של כמות הטרחה של עורך הדין ורמת המקצועיות שלו. כמו בכל דבר בחיים, על איכות משלמים, אך זה לא אומר שלא תוכלו למצוא עורך דין מקצועי במחירים נמוכים מהממוצע.

כדי להבין כמה לוקח עורך הדין הטוב ביותר במחיר המשתלם ביותר חשוב לערוך סקר שוק ולבקש המלצות מחברים. אם תמצאו עורך דין זול תוכלו לחסוך כמה שקלים, אבל אל תתפתו לעורכי דין המבטיחים הרים וגבעות ומתגלים כשרלטנים. בידקו את אתר האינטרנט של עורך הדין ותהו על קנקנו כדי למצוא את האחד שיעשה את העבודה בצורה הטובה והבטוחה ביותר.


השאר תגובה

Your email address will not be published.