Deprecated: Optional parameter $list declared before required parameter $submit_text is implicitly treated as a required parameter in /home1/nadlantime/public_html/wp-content/plugins/yikes-inc-easy-mailchimp-extender/public/helpers.php on line 14

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home1/nadlantime/public_html/wp-content/plugins/yikes-inc-easy-mailchimp-extender/public/helpers.php:14) in /home1/nadlantime/public_html/wp-content/plugins/ip2location-country-blocker/ip2location-country-blocker.php on line 2058

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home1/nadlantime/public_html/wp-content/plugins/yikes-inc-easy-mailchimp-extender/public/helpers.php:14) in /home1/nadlantime/public_html/wp-content/plugins/ip2location-country-blocker/ip2location-country-blocker.php on line 2059

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home1/nadlantime/public_html/wp-content/plugins/yikes-inc-easy-mailchimp-extender/public/helpers.php:14) in /home1/nadlantime/public_html/wp-content/plugins/ip2location-country-blocker/ip2location-country-blocker.php on line 2060

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home1/nadlantime/public_html/wp-content/plugins/yikes-inc-easy-mailchimp-extender/public/helpers.php:14) in /home1/nadlantime/public_html/wp-content/plugins/ip2location-country-blocker/ip2location-country-blocker.php on line 2061
דברים שחשוב לדעת עבור דירה להשקעה – נדל"ן טיים

דברים שחשוב לדעת עבור דירה להשקעה

0

אם צרכתם תקשורת כלכלית בזמן האחרון, בטח נדמה לכם שהאפיק היחיד להשקעה הוא מטבעות דיגיטליים. אמנם המטבעות הדיגיטליים עושים הרבה רעש בחודשים האחרונים, אבל חשוב לזכור שיש ענף השקעות ותיק ובטוח הרבה יותר. ריכזנו עבורכם את כל מה שחשוב לדעת לפני שרוכשים דירה להשקעה.

 

למה משתלם להשקיע בנדלן?

על פי נתוני משרד האוצר, לאחד מכל חמישה ישראלים יש דירה להשקעה. כן כן, עשרים אחוז מהישראלים משקיעים בנדל"ן, ואתם כנראה לא חלק מהם. המספר הגבוה של המשקיעים בנדל"ן אינו מפתיע, שכן מדובר בהשקעה בטוחה יחסית שמספקת הכנסה קבועה בכל חודש נתון זה שונה מרכישת דירה ראשונה.

באפיקי השקעה סולידיים כמו תכניות חיסכון בבנק מקבלים בדרך כלל תשואה אפסית, ואילו דירות נתפסות כנכס בטוח השומר על ערכו ומספק בדרך כלל תשואה ריאלית. כולם מכירים את נתוני שוק הדיור הישראליים ואת העובדה שמחירי הנדל"ן רק עולים ועולים. דירה היא לא רק השקעה שמשביחה את עצמה, אלא גם מכניסה לכם תשואה חודשית מדמי השכירות.

נוסף על כל זה, בעולם מתוקן דירות לעולם יהיו נכס רלוונטי. מניות יכולות לצנוח ולהיעלם, חברות יכולות להיסגר ומטבעות דיגיטליים יכולים לאבד את ערכם בין לילה. דירות לעומת זאת תמיד יהיו ראויות למגורים (כל עוד לא התרחש אסון אפוקליפטי). משה כחלון יכול לנסות להוריד את מחירי הדירות כמה שהוא רוצה, אבל גם אם ביום בהיר אחד מחירי אכן יירדו, עדיין דירות יהיו ראויות למגורים ומתוך כך גם להשכרה ומכירה.

בשנים האחרונות דירות להשקעה הפכו לנפוצות יותר ויותר בקרב הציבור הרחב. אלה לא רק כרישי נדל"ן שרוכשים דירות ובונים מגדלי יוקרה, אלא גם אנשים מן השורה שבוחרים בדירות כאפיק השקעה מועדף. אבל רגע לפני שאתם נכנסים לשוק הזה, חשוב שתדעו את כל הפרטים המשמעותיים.

 

חיפוש דירה

צעד ראשון ברכישת דירה ראשונה להשקעה?

אנחנו מדברים על כניסה לתחום, וכדי להיכנס לתחום כדאי לדעת איך בוחרים דירה להשקעה במיוחד אם מדובר ברכישת דירה ראשונה. חשוב להבין שקניית דירה להשקעה בדרך כלל לא שונה בהרבה מקניה של דירה למגורים, ויש לקחת בחשבון את היכולות הכלכליות הנוכחיות והעתידיות. עליכם לסקור את הנכס ואת האזור, ולבחון מגמות מחירים מקומיות וכלליות.

ההבדל המשמעותי ברכישת דירה להשקעה הוא בדגש על פרמטרים אחרים ממה שהיינו רוצים לעצמנו. ברכישת דירה למגורים שמים דגש על חווית המגורים האישית שלכם, אבל כאן עליכם לכוון למכנה המשותף הרחב ביותר, כדי שהנכס שברשותכם יהיה מבוקש יותר. ככל שתכוונו למגוון רחב יותר של אנשים, כך יהיה לכם קל יותר למצוא שוכרים.

 

העיצוב של הדירה

דירה היא לא רק ארבעה קירות, אלא גם מה שיש ביניהם. עיצוב נכון של הדירה ישפיע באופן דרמטי על הערך שלה, ועל היכולת למכור או להשכיר אותה. עיצוב דירה להשקעה יתחלק בדרך כלל לשיפוץ כללי ומקיף של הדירה, או שיפוץ מינורי שיתרכז בעיצוב פנים או הום סטיילינג. הבחירה בין סוגי השיפוץ השונים תלויה כמובן ביכולת הכלכלית שלכם, במצב הדירה וברצון שלכם להשקיע.

על ידי שיפוץ נכון תוכלו להעלות את ערכה של הדירה, אבל קחו בחשבון שגם השיפוץ יעלה לכם כסף. חשוב להיות עם היד על הדופק, ולחשב מה משתלם יותר. בידקו כמה יעלה השיפוץ ונסו להעריך עד כמה הוא יכול להעלות את ערך הדירה. שימו לב שלפעמים שיפוץ מסיבי פשוט לא משתלם, ובמקרים אחרים שיפוץ קטן יכול לחולל פלאים.

עיצוב כנס
עיצוב נכון של הנכס יעלה את ערכו

הגדרת הדייר הפוטנציאלי

כאשר אתם משפצים דירה להשכרה או למכירה עליכם לחשוב מיהו הדייר הפוטנציאלי. האם אתם מנסים ליצור דירת יוקרה שתפנה לאנשים בעלי ממון, פונים לזוגות צעירים או אולי מנסים ליצור דווקא דירת שותפים.

כמובן שדירת יוקרה תכניס לכם יותר כסף, אבל עיצוב מתקדם לא תמיד יספיק. אם הדירה שלכם נמצאת באזור לא יוקרתי יהיה קשה להביא אליה שוכרים שמוכנים לשלם הרבה. מצד שני, דירה שנמצאת באזור יוקרתי יותר, תהיה שווה יותר גם עם שיפוץ מינורי.



כוונו למכנה משותף נמוך

התאמת העיצוב לקהל יעד מסוים אינה מספיקה, ותהיו צריכים גם לכוון למכנה משותף נמוך יחסית. יתכן שאתם אוהבים צבעים קיצוניים או עיצוב סוריאליסטי, אבל מרבית האנשים לא יתחברו לזה. אתם מנסים ליצור דירה שתהיה בעלת ביקוש רב, לכן נסו לכוון לטעם האנושי הממוצע.

הכלל הוא שככל שתכוונו בעיצוב הדירה למכנה משותף נמוך יותר, כך יותר אנשים יביעו עניין בדירה. ככל שהדירה שלכם מושכת יותר תשומת לב של קונים פוטנציאליים ערכה עולה. אם קונה אחד מעוניין בדירה אתם תאלצו לבוא לקראתו במחיר, אבל אם עשרה קונים מביעים התעניינות אתם יכולים לבחור את הקונה שיציע את המחיר הגבוה ביותר.

 

לא לצבוע בצבעים קיצוניים

לא משנה אם אתם עורכים שיפוץ רדיקלי, או רק מלבישים את הבית מחדש, בדרך כלל תשלבו גם צביעה מחודשת של הקירות. צביעת הקירות היא עניין פשוט יחסית, לא עולה כסף רב ומאפשרת לתת לדירה טאץ' חדש ומרענן.

חשוב לא לבחור צבעים קיצוניים, אלא להתמקד בצבעים עדינים ונעימים. צבעים קיצוניים כמו אדום או אפילו צבעים כהים מן הממוצע יגרמו לדיירים פוטנציאליים להתלבט. יכול להיות שבעזרת צבעים קיצוניים תוכלו למשוך דייר או שניים, אבל את מרבית האנשים צבעים קיצוניים רק ירחיקו.

עיצוב אדום
צבע בדירה יוריד את כמות הדיירים הפוטנציאליים

שדרוג גופי התאורה

לא חייבים לבחור בשיפוץ יקר כדי להעלות את ערך הדירה, ולפעמים דווקא שינויים קטנים וזולים יכולים לעשות הבדל רב. בהשקעה נמוכה יחסית תוכלו לשדרג את גופי התאורה ולתת לדירה מראה מעוצב יותר. אם תבחרו בתאורה רכה המגיעה מזויות החדר תוכלו לשוות לו מראה נעים יותר. בנוסף, התאמה נכונה של תאורה יכולה להגדיל את החלל באופן מלאכותי.

 

להחליף לריצוף מודרני

בעבר היה מקובל להשתמש במרצפות קטנות ומכוערות, עם כתמים חומים שנותנים תחושה של רצפה מלוכלכת כל הזמן. אם הדירה שבחרתם ישנה יחסית אתם בטח יודעים במה מדובר. כדי לגרום לדירה להיות מודרנית ונעימה יותר תוכלו לשקול ריצוף מחודש במרצפות גדולות ומודרניות.

אפשרויות הריצוף כיום הן בלתי נגמרות, ותוכלו לבחור בפרקט, מרצפות יוקרתיות ועוד, ולתת לדירה מראה אחר. כמובן שגם כאן הקפידו על בחירה בריצוף נעים שיספק תחושה של מרחב ולא יהיה דומיננטי מדי, כי גם כאן אתם רוצים לכוון למכנה משותף רחב ככל האפשר.

 

להיעזר במעצב פנים – הוצאות בקניית דירה

לא משנה אם אתם מתכננים שיפוץ מינורי, או עיצוב מחודש של הדירה- כדאי שתיעזרו במעצב פנים. ברכישת דירה להשקעה אתם רוצים למנף את ההשקעה ולהפיק ממנה את הרווח הגדול ביותר, והסתמכות על הידע שלכם בלבד עלול להיות מוגבל.

כמו בכל תחום, גם כאשר מדברים על עיצוב חשוב להיעזר בבעל מקצוע שיידע להפוך את הנכס למניב ומושך. מעצב פנים טוב יידע לחבר בין התקציב שאתם רוצים להשקיע לבין ההוצאות בקניית דירה ראשונה,המעצב יחשב את האפשרויות שעומדות בפניו וליצור מהדירה שלכם נכס ששווה יותר. אל תתפתו לבעלי מקצוע שיעשו חצי עבודה, והקפידו על תכנון מוקדם והגדרה ברורה של היעדים שלכם כדי להגיע לתוצאות הטובות ביותר.


השאר תגובה

Your email address will not be published.