איך לעשות קוסמטיקה לדירה בפחות מ-50 אלף שקל

0

כולנו מכירים את הרגע הזה: אנחנו כבר גרים באותה דירה (שכורה או קנויה) כמה שנים טובות, ואיך לומר בעדינות, אנחנו אמנם השתננו במהלך השנים שאנו גרים בה, אך הדירה עצמה לא ממש השתתנה. לא בא לנו לעבור דירה, אבל כן בא לנו להתחדש ולבצע בדירה הנוכחית מעט שיפוצים קוסמטיים.

אז נכון, המילה "שיפוצים" עלולה לעורר באופן אוטומטי אסוסציאיה של הוצאה כלכלכית גדולה וכבדה, אך כדאי לדעת כי לא תמיד יש צורך בשיפוצים והרבה כסף על מנת לחדש ולרענן את מראה הדירה. באנגלית, המושג נקרא "הום סטיילינג" ובעברית המושג הזה מתכוון לחידוש הדירה מבחינה עיצובית. מעין מייק אובר לדירה, סטיילינג לדירה, או להלביש את הבית במראה חדש.

על מנת לבצע הום סטיילינג לבית שלכם, כמובן שתוכלו להעזר במומחים שמבינים עניין, אבל במידה והתקציב הוצאות בקניית דירה  משחק אצלכם תפקיד חשוב, דעו כי תוכלו לבצע הרבה מאוד שינויים עיצוביים גם בעצמכם! כל מה שתצטרכו הוא מעט זמן פנוי והרבה יצירתיות וסבלנות.
אז אם אתם מעוניינים לקנות דירה או פשוט לעשות השבחת נדל"ן השורות הבאות נכתבו עבורכם.

צבעי מים
בחרו את הגוון שלכם ובואו נתחיל

אז איך מלבישים ומעצבים דירה בפחות מ-50 אלף שקלים?

  1. דלת כניסה – האלמנט הראשון שאנו רואים כאשר אנו נכנסים לבית או לדירה שלנו הוא דלת כניסה ולכן נתחיל בסעיף זה. תוכלו לצבוע את דלת הכניסה שלכם, להוסיף אריחי מתכת, להחליף ידיות לידיות עדכניות ומעוצבות, להוסיף שלט כניסה מעוצב ואפילו לרכוש טפט עם הדפס של הדלת אותה הייתם רוצים לרכוש באמת.
  2. מטבח – אז נכון, אמנם לא תוכלו להחליף מטבח (מדובר בסכום אסטרונומי של כסף) אך תמיד תוכלו לצבוע את דלתות ארונות המטבח, להחליף את הידיות של הדלתות וגם במקרה הזה תוכלו לרכוש טפטים או מדבקות בצבעים חלקים או הדפסים שאותם תוכלו להדביק על דלתות הארונות ולהעניק למטבח שלכם מראה חדש לגמרי. בנוסף לכך, תוכלו להדביק אריחי קרמיקה חדשים על האריחים הקיימים, להוסיף מוט מתכת לתליית אביזרי בישול ועוד.
  3. צבע – צבע הוא אלמנט שלגמרי יכול לשדרג לכם את הבית. באמצעות הצבע תוכלו ליצור תחושה של חלל גדול או קטן, תוכלו להדגיש קיר ספציפי אחד בצבע בולט, ועוד. הצבעים הדומיננטיים שיכולים להתאים לקירות הם אפור עמוק, סגול, ירוק בקבוק וצבעים נוספים בגוונים הללו. צבעים אלה יעניקו לאותו קיר אפקט מרכזי וללא ספק יכתיבו את העיצוב הכללי בבית. כמו כן, גם במקרה הזה תוכלו לרכוש טפטים מיוחדים לקירות בעלות הדפסים מעניינים שיוכלו לתת זיק של צבע ואור במקום שתמקמו אותם.
  4. רהיטים – תמיד מומלץ להציב בחלל רהיטים לא כהים או כבדים מידי על מנת שלא ייצרו פוקוס מיותר בחלל. הצבעים הדומיננטיים בחלל צריכים לבוא לידי ביטוי באמצעות הכריות, ציפויי בדים ועוד. בנוסף לכך, תמיד תוכלו לצבוע רהיטים ישנים ובכך להתאים אותם לגוונים השולטים בחלל ולהתאימם מבחינה עיצובית אחד לשני.
  5. חפץ מרכזי בסלון – לא משנה באיזה חפץ מדובר. בין אם כורסת וינטאז', כסא מיוחד או אפילו ארון עתיק ומעוטר. מומלץ לבחור חפץ אחד מיוחד בעל נוכחות חזקה ולהציבו במרכז חלל הסלון.
  6. תמונות ואלמנטים לתלייה על הקיר – אין ספק כי תמונות מוסיפות המון לבית שלנו. הן הופכות את הקירות שלנו מערומים ולבנים למלאי חיים ומעניינים. בחירת התמונות בבית תיעשה כמובן על פי הטעם האישי של אחד מאיתנו, אבל תמיד אפשר להפוך אותן לעוד יותר אישיות אם מדובר ביצירה שלכם. כך למשל, תמונות שצלמתם באיכות טובה, רישומים או ציורים שלכם או של מכרים יכולים להיות אופציה מצוינת לתלייה על הקיר.
    המיקום המועדף ביותר לתליית תמונות הוא לרוב מעל הספה המרכזית בסלון, כאשר המסגרת התחתונה של התמונה תיהיה כ-20 ס"מ מעל קצה הספה. במידה ומדובר בקיר שאין תחתיו ספה, מומלץ שקו האמצע של התמונה יהיה בערך בגובה של 150 ס"מ, בגובה העיניים מה שנקרא.
    רעיון נוסף לתליית תמונות, הוא למעשה אוסף של תמונות קטנות התלויות בסדר מסוים על הקיר, ויוצרים קיר בעל נשוא מסוים.
  7. עציצים ופרחים – אלמנטים שהפכו להיות פופולריים מאוד בכל הנוגע לעיצוב הבית. עציצים ופרחים בראש ובראשנה מעניקים חיים וחיוניות לבית, ובנוסף מעניקים לו הרבה מאוד צבע. כמה שיותר פרחים – כך יותר טוב. תוכלו להניח עציצים מול דלת הכניסה, בחלון מעל שולחן האוכל המרכזי על מדף בסלון ובקיצור –היכן שרק תרצו.
  8. תאורה – על מנת להאיר את החלל בצורה מקסימלית, כדאי להשתמש בתאורה מכל הסוגים: תאורת תקרה, תאורת קירות ותאורת שולחן. שילוב נכון בין שלושת סוגי התאורות יעניק לכם את האור המושלם והביתי שאתם רוצים. תוכלו לרכוש גופי תאורה מעוצבים טרנדיים במגוון חנויות במחירים סבירים ולהאיר את הבית שלכם בסטייל. 
  9. וילונות – החלונות בדירה שלכם ישנים ואינם משתלבים יפה עם העיצוב הכללי של הבית? הנה פתרון יצירתי – וילונות. תוכלו לתלות וילון בהיר ורך שישתלב בקלות עם צבעי החלל, יעניק טאצ' עדין ויתנפנף ברוח. ליד הוילון מומלץ להציב גופי תאורה שיעניקו מראה ביתי וחמים. 

    חדר שינה
    וילון מתאים יעניק הרגשה של יוקרה במינימום הוצאה
  10. פרקט – בניגוד לדעה הרווחת, דעו הצבת פרקט בבית הינה משימה שכל אחד יכול לעשות אותה, גם אם הוא לא בעל מקצוע. הנחת פרקט על הריצוף הקיים בדירה שלכם תעניק לכם באופן אוטומטי הרגשה של חלל יותר גדול, חדיש, נקי יותר והכי חשוב – ביתי ומעוצב יותר. במידה ואתם לא בטוחים כיצד לבצע את משימת הרכבת הפרקט תוכלו להעזר בשלל מדריכים באינטרנט.
  11. ספרייה – ספרייה למעשה עונה לנו על שני צרכים: מצד אחד היא פריט עיצובי מדליק שמוסיף המון טאצ' לבית שלנו, ומצד שני מדובר על פריט פונקציונלי ונוח לאחסון (במידה ואתם אוהבים לקרוא ספרים). כמובן שתמיד ניתן לאחסן בספרייה גם דברים אחרים מלבד ספרים. את הספרייה מומלץ למקם במרכז החלל, על מנת להפוך אותה לפריט מלא עניין. עם זאת, חשוב לזכור לא להפוך את הספרייה למחסן, ולזכור כי במידה והיא נמצאת בחלל הבית, צריך להתייחס אליה בהתאם.
  12. דלתות הבית – גם את דלתות הפנים שלכם ברחבי הבית תוכלו לצבוע, להדביק טפט עליהן ולהחליף את הידיות.
  13. מראה – הצבת מראה בחלל המרכזי בבית מעניקה לו תחושה של חלל גדול יותר. מעבר לכך מראה בסמוך לדלת הכניסה היא פתרון מושלם ונוח, כי הרי מי מאיתנו לא אוהב להסתכל במראה בשנייה לפני שהוא יוצא מהבית? מעבר לכך, במידה וכבר קיימת לכם מראה גדולה בבית, תוכלו למסגר אותה ולהעניק לה טאצ' חדש.
  14. חדר אמבטיה – גם את הקרמיקות שבחדר האמבטיה תכלול צבוע ולהעניק להן מראה מחודש.


לסיכום, עיצוב ושדרוג הדירה ניתן לעשות גם ללא תקציב משוגע בשונה משאר הוצאות הנדל"ן, וגם ללא עזרה רבה מאנשי מקצוע. את מרבית האלמנטים תוכלו לבצע בעצמכם! עם זאת, זכרו דבר אחד חשוב – אל תגזימו. לעיתים, כאשר אנו נכנסים למוד של עיצוב אנו נוטים להגזים בפריטים ובכך להעמיס על הבית. ללא ספק המשפט Less Is More משחק תפקיד חשוב בכל עניין עיצוב ושדרוג הבית. מעבר לכך, תמיד עדיף להתייעץ עם מכרים שיוכלו לתת נקודת מבט חיצונית על עבודת העיצוב שביצעתם. שיהיה בהצלחה!
 

 


השאר תגובה

Your email address will not be published.