Deprecated: Optional parameter $list declared before required parameter $submit_text is implicitly treated as a required parameter in /home1/nadlantime/public_html/wp-content/plugins/yikes-inc-easy-mailchimp-extender/public/helpers.php on line 14

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home1/nadlantime/public_html/wp-content/plugins/yikes-inc-easy-mailchimp-extender/public/helpers.php:14) in /home1/nadlantime/public_html/wp-content/plugins/ip2location-country-blocker/ip2location-country-blocker.php on line 2058

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home1/nadlantime/public_html/wp-content/plugins/yikes-inc-easy-mailchimp-extender/public/helpers.php:14) in /home1/nadlantime/public_html/wp-content/plugins/ip2location-country-blocker/ip2location-country-blocker.php on line 2059

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home1/nadlantime/public_html/wp-content/plugins/yikes-inc-easy-mailchimp-extender/public/helpers.php:14) in /home1/nadlantime/public_html/wp-content/plugins/ip2location-country-blocker/ip2location-country-blocker.php on line 2060

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home1/nadlantime/public_html/wp-content/plugins/yikes-inc-easy-mailchimp-extender/public/helpers.php:14) in /home1/nadlantime/public_html/wp-content/plugins/ip2location-country-blocker/ip2location-country-blocker.php on line 2061
צפו ברשימת האזורים החמים ביותר עבור דירות לסטודנטים – נדל"ן טיים

צפו ברשימת האזורים החמים ביותר עבור דירות לסטודנטים

0

לא משנה אם אתם סטודנטים שמחפשים דירה להשכרה, או משקיעים שרוצים לקנות דירה כדי להשכיר אותה לסטודנטים: קבלו את האזורים החמים ביותר עבור דירות לסטודנטים.

 

תחום הדיור הוא תחום רחב הכולל סוגים שונים של דירות. אחת הקטגוריות המרכזיות והמעניינות בז'אנר הוא דיור לסטודנטים. מדובר באוכלוסייה שאין לה הכנסה גבוהה כל כך, אך בכל זאת בוחרת להתגורר גם במרכזי הערים. כיוון שזו אוכלוסייה שגרה במשותף – כמה סטודנטים בדירה אחת – הם יכולים להרשות לעצמם לשכור דירות יקרות יותר.

משקיעי נדל"ן רבים בוחרים לרכוש דירות באזורי ביקוש דירות לסטודנטים, ולהשכיר את הדירה שרכשו כדירת שותפים. לא משנה אם אתם משקיעי נדל"ן שמחפשים את האזורים החמים ביותר לסטודנטים, או סטודנטים שרוצים לשכור דירה – ריכזנו עבורכם את האזורים החמים ביותר עבור דירות לסטודנטים.

 

בקרבת האוניברסיטה

המקום המיידי עליו נחשוב בהקשר של סטודנטים הוא קרבת האוניברסיטה. כך לדוגמה, שכונת רמת אביב נמצאת בסמוך לאוניברסיטת תל אביב, וסטודנטים רבים גרים בה, למרות מחירי השכירות הגבוהים בשכונה.

אבל לעומת רמת אביב, שנחשבת שכונה יקרה גם בלי קשר לאוניברסיטה, שכונה ד' בבאר שבע היא שכונה שמושפעת ישירות מקרבתה לאוניברסיטה. השכונה ממוקמת בסמוך לאוניברסיטת בן גוריון, ובשנים האחרונות הפכה ליעד מועדף על משקיעים שבוחרים להשכיר דירות לסטודנטים.

אוניברסיטת בר אילן ממוקמת בין גבעת שמואל לרמת גן, כך שגבעת שמואל מהווה מעין ביצה לסטודנטים שגרים בקרבת האוניברסיטה. גם בשכונת רמת עמידר, הסמוכה לאוניברסיטה תמצאו המון סטודנטים.

אוניברסיטת אריאל בשומרון הפכה לאבן שואבת לזוגות צעירים שלומדים באוניברסיטה ובוחרים לגור בקרבתה. היישובים הסמוכים לאריאל – רחלים, רבבה, יקיר ואחרים – קולטים זוגות צעירים רבים שנמצאים בשלב הלימודים של חייהם. מאז הפכה מכללת אריאל לאוניברסיטה עלו מחירי הדירות באזור, אולם הם עדיין נמוכים משמעותית מבמרכז, מה שגורם לעוד ועוד סטודנטים להגיע.

גם בעיר אריאל עצמה אפשר למצוא הרבה דירות לסטודנטים, בעיקר בקרבת האוניברסיטה. לעומת היישובים הקטנים בהם גרות בעיקר משפחות, בעיר נמצא את התמהיל המוכר של דירות שותפים של סטודנטים.

לפטופ

עמותת איילים

האם שמעתם על עמותת איילים? זו עמותה שהוקמה על ידי צעירים שהחליטו להקים כפרי סטודנטים. כפרים הוקמו בנגב, בגליל ובעיר לוד, ומטרתם לעודד חיי קהילה והתפתחות חברתית, תוך אספקת מקום מגורים ראוי ונגיש לסטודנטים. כך לדוגמה, כפר הסטודנטים איילים בלוד כולל סטודנטים רבים שלומדים באוניברסיטאות במרכז, וחיים בעיר לוד. הם מקבלים מלגה, שותפים פעילים במיזמים שונים בעיר ומובילים שינוי חברתי תוך כדי הלימודים.

 

דרום תל אביב

עד לא מזמן שכונות דרום תל אביב היו החצר האחורית והמוזנחת של ישראל, והסטודנט המצוי לא היה חושב לגור שם. כיום עדיין ישנן בעיות שונות באזורים הללו, אולם סטודנטים רבים בוחרים לגור בשכונות. התהליך החל בשכונת פלורנטין, שבשנים האחרונות הפכה למקום יקר ולא משתלם לצעירים, שעברו דרומה ומזרחה יותר, לשכונות שפירא, קרית שלום והתקווה.

סטודנטים רבים חיים בשכונות הללו ומשנים את אופיין. בתי קפה ומקומות בילוי נפתחים, וגם העירייה משתפת פעולה ואף מסייעת לתהליך קניית דירה או השכרתה. כך לדוגמה, מלגת השכונות של עירית תל אביב ומנהלת הדיור מספקת עזרה בתשלום שכר דירה לסטודנטים שבוחרים לגור בשכונות בדרום העיר.



אחד המיזמים החמים בקרב סטודנטים הוא מתחמי מגורים. חברות שונות רוכשות דירות בשכונות דרום העיר ומציעות לסטודנטים מתחמי מגורים שלמים יותר. זו דירה הכוללת מטבח, חללי למידה, מרפסות, ושירותים משלימים כמו ספריה, מתחמי השאלת ציוד ועוד. החברות הללו משכירות את המתחמים שלהם תמורת סכום גבוה יותר ממה שמושכרות דירות אחרות בשכונה, אולם הסטודנטים מעדיפים מארג שלם על פני דאגה לכלל הפרטים.

אזור האוניברסיטה
שכונת מגורים לצד אוניברסיטת ת"א

מה קורה בחיפה?

בחיפה מוסדות לימוד רבים, מה שמביא לאוכלוסיית סטודנטים מפותחת בעיר. הסטודנטים הלומדים בטכניון מעדיפים לגור בקרבתו, כאשר בין השכונות המבוקשות הן שתי שכונות בנשר – גבעת עמוס ורמות יצחק – שנמצאות במרחק הליכה מהקמפוס, וארבע שכונות בחיפה – זיו, רמת אלון, רמות רמז ונווה שאנן.

לעומת זאת, הסטודנטים שלומדים באוניברסיטת חיפה נאלצים לנסוע רחוק יותר, כיוון שאפשרויות המגורים באזור האוניברסיטה יקרות מאוד. השכונות הקרובות ביותר הזוכות לביקוש הן רמות יצחק בנשר וסביוני דניה בחיפה, אולם גם שכונות אחרות בהן תחבורה ציבורית מסודרת זוכות לביקוש גבוה מצד הסטודנטים.

 

מגדלי סטודנטים

אולי נתקלתם בזה על שלט חוצות או במודעת פרסומת: דירות קטנטנות להשקעה שמיועדות לסטודנטים. מדובר בדירות קטנות שיבנו במגדלי מגורים יוקרתיים וייועדו במיוחד עבור סטודנטים. תוכלו לרכוש דירה במחיר נמוך יחסית, כיוון שזו דירה קטנה במיוחד. יחד עם זאת מדובר בגודל שמתאים לסטודנט, כך שכנראה לא תהיה בעיה להשכיר אותה. למה כנראה? כי מחירי השכירות במגדלים האלה צפויים להיות גבוהים מאוד, ועלולים להרתיע סטודנטים מלגור בהם.

מגדלי סטודנטים קמים בעיקר בבאר שבע ובתל אביב, אלו מגדלים יוקרתיים הכוללים דירות מאובזרות מתוך מטרה לתת לשוכר מכלול שלם. עדיין קשה לקבוע האם הסטודנטים ינהרו בהמוניהם, ואנחנו נעקוב.


השאר תגובה

Your email address will not be published.