Deprecated: Optional parameter $list declared before required parameter $submit_text is implicitly treated as a required parameter in /home1/nadlantime/public_html/wp-content/plugins/yikes-inc-easy-mailchimp-extender/public/helpers.php on line 14

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home1/nadlantime/public_html/wp-content/plugins/yikes-inc-easy-mailchimp-extender/public/helpers.php:14) in /home1/nadlantime/public_html/wp-content/plugins/ip2location-country-blocker/ip2location-country-blocker.php on line 2058

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home1/nadlantime/public_html/wp-content/plugins/yikes-inc-easy-mailchimp-extender/public/helpers.php:14) in /home1/nadlantime/public_html/wp-content/plugins/ip2location-country-blocker/ip2location-country-blocker.php on line 2059

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home1/nadlantime/public_html/wp-content/plugins/yikes-inc-easy-mailchimp-extender/public/helpers.php:14) in /home1/nadlantime/public_html/wp-content/plugins/ip2location-country-blocker/ip2location-country-blocker.php on line 2060

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home1/nadlantime/public_html/wp-content/plugins/yikes-inc-easy-mailchimp-extender/public/helpers.php:14) in /home1/nadlantime/public_html/wp-content/plugins/ip2location-country-blocker/ip2location-country-blocker.php on line 2061
מתחמי המשרדים המשותפים מתפשטים ברחבי המדינה – נדל"ן טיים

מתחמי המשרדים המשותפים מתפשטים ברחבי המדינה

0

האם אנו עדים לבועה חדשה? תוך שלוש שנים הוכפלו שטחי העבודה המשותפים בישראל ונראה שהמגמה לא פוסקת, כאשר יותר ויותר חברות נדל"ן וחברות אחרות רוצות לקחת חלק בטרנד הלוהט.

האם יש הצדקה לשיגעון החדש הפוקד את ישראל? מסקירה קצרה של חללי העבודה המשותפים עולה תמונה שונה מהמצופה…

חלק גדול מהמקומות מאוכלסים בצורה דלילה בלבד והתנועה שציפיתם לראות בה, זאת של אנשי עסקים הנמצאים בפעילות עסקית קדחתנית בצהרי היום מתחלפת במראה מנומנם.

כך לאחר הרעש הגדול נסגרים בשקט כמה מקומות כאלה וחללי העבודה המשותפים מתחילים להתאים את עצמם למציאות וחוזרים לממדיהם הטבעיים. או שמא ההפך הוא הנכון?

אתר בבניה
מתחמי העבודה המשותפים מתפשטים ברחבי ישראל

את באה ללאנץ' או נשארת לאכול בחלל

לא רק בתל אביב פורח טרנד הנדל"ן העכשווי, בערים רבות ברחבי העולם החל מלונדון דרך הונג קונג, ברלין וערים נוספות מעל כ-10% משטחי המשרדים הקיימים כיום הם כבר חללי עבודה משותפים ורבים צופים שבעתיד מספר זה רק ילך ויגדל אף על פי שנדמה שהשוק הגיע לרוויה.

למה? אולי כי יחסי הגומלין בין בית לעבודה, השאיפות שלנו ומה אנו רוצים מהחיים האלה השתנו בצורה ניכרת ולא נחזור אחורה לעולם.

היתרונות של חללי העבודה המשותפים ברורים: עלות נמוכה של השכירות במקום (או דמי המנוי… איך שלא תירצו לקרוא לזה), האפשרות לעבוד במקום מסודר עם ווי-פיי איכותי, ציוד מתאים לישיבות, מצגות וכדומה, ופינוקים שונים החל מפינת קפה פשוטה במתחמים הזולים יותר ועד פינוקי 'השמיים הם הגבול' במתחמי הפרימיום היקרים במיוחד שיש גם יש כמותם, בעיקר בתל אביב רבתי והרצליה נכון לעכשיו.

דבר נוסף שמתחמי העבודה המשותפים מוכרים ללקוח הפוטנציאלי שלהם כיתרון הוא האפשרות לעשות נטוורקינג, לפגוש אנשים, ליצור סינרגיות מוצלחות לקידום פרויקטים וסביבת עבודה שמזכירה את סביבת העבודה המצוירת בתחום ההייטק.

מי צריך מנוי בחדר כושר כאפשר לעשות מינוי לחלל עבודה המשותף ולהגיע בקורקינט מיבנה…

אין ספק ששירותי האקסטרה שמציעות החברות הגדולות אשר מחזיקות בחללי העבודה המשותפים הם ש'קונים' את הקהל בסופו של דבר וכמו בבית מלון המציע חבילות הכול כלול כך גם מתחמי העבודה המשותפים מבינים שהשינוי בתרבות העבודה הוא כה גדול שחברות וארגונים גדולים כמו גם פרילנסרים קטנים מבינים שהם יכולים לדרוש וגם לקבל שירותים נוספים מלבד החלל בו הם עובדים כמו שירותי הפקה ואפילו בייבי סיטר לילדים במתחמים המקימים גני ילדים קטנים לילדי העובדים, סליחה היזמים במקום.

בקיצור סלט אחד גדול, העבודה באה הביתה והבית בא לעבודה, כולם רוצים להתפרנס, כולם רוצים קהילה משותפת וחברים אבל האינטרנט חייב להיות חזק כדי שנוכל להתנתק לכמה דקות מההמולה במקום אבל איך אפשר כשלידך 2 גרפיקאים מתלהבים מאיזה גיף אז במה זה שונה מעבודה בקיוביק שלך במשרד רגיל?  

מה המודל העסקי שלך?

האם הצמיחה בתחום חללי העבודה המשותפים הייתה מהירה מדי?
האם אין מספיק ביקוש לטרנד העולמי? אולי בכלל עדיף להמשיך לעבוד מבית הקפה השכונתי, לייבש את המלצר ולשבת שעות על כוס קפה אחת ואולי איזה טוסט בצהריים במקום לשלם דמי שכירות חודשיים למתחם? כמה שקל למ"ר צריכים להיכנס ליזם על מנת להחזיר את ההשקעה ואיך אנג'לים ומשקיעים מוסדיים קשורים לכל זה?

שאלות מעניינות שלצערנו קצרה היריעה מלהרחיב עליהן כאן אך אנו מבטיחים לעשות סיבוב נוסף בחלל החיצון עוד כמה חודשים ולבדוק האם הטרנד דעך או פרח, האם באמת הבאנו את הילדים שלנו לגן הילדים בחלל המשותף ובאיזה ג'קוזי אנחנו מעדיפים להפליץ, בזה של המתחם או בזה של הקאנטרי? אופס ברח לנו… הלכנו צעד אחד רחוק מדי? אולי כדי שנחזור למעלית או נישאר בבית היום.

ומה אתכם? איפה אתם מעדיפים לעבוד? בבית, במשרד או בחלל המשותף? איפה אתם יותר יצירתיים ופרודקטיביים ומה העדפות שלכם בתחום?

הכותב: ערן סיון


השאר תגובה

Your email address will not be published.