נכס שעובד בשבילכם: כל מה שרציתם לדעת על הלוואה כנגד נכס קיים

0

לקיחת משכנתא כנגד דירה קיימת, מאפשרת רכישת דירה גם למי שאין לו הון ראשוני לקבלת משכנתא מהבנק. כך זה עובד

עבור חלק גדול מרוכשי הדירות, הדרך לדירה חדשה עוברת בתחנה של לקיחת משכנתא מהבנק. אלא שלצורך קבלת משכנתא, נדרשים הלווים להיות בעלי הון ראשוני מינימאלי – תנאי סף שלא כל אחד יכול לעמוד בו. בשנים האחרונות, קיימים פתרונות נוספים גם למצבים כאלה, שאחד מהם הוא הלוואה כנגד נכס קיים.

משכנתא כנגד דירה קיימת היא למעשה משכנתא לכל מטרה, ולכן ניתן לייעד אותה לא רק עבור רכישת דירה אלא גם למגוון צרכים נוספים כמו למשל שיפוץ דירה קיימת, פתיחת עסק, סגירת מינוס וכדומה. ולכן הבעלות על נכס קיים פותחת אינספור דלתות בהקשר הזה. הורים לילדים שרוכשים את דירתם הראשונה, יכולים לסייע להם באמצעות לקיחת הלוואה כנגד נכס קיים – שהוא הדירה שבבעלותם.

אפשרי גם במצב של משכנתא קיימת

חשוב לציין שניתן לקחת משכנתא כנגד דירה קיימת, גם במצב שבו כבר קיימת משכנתא על הדירה. התהליך במקרה כזה יכלול הערכה מחודשת על ידי שמאי מטעם הבנק, שלאחר מכן יוכל לתת עד כמחצית מגובהו של שווי הנכס – כולל המשכנתא.

מדוע חשוב להתייעץ עם יועץ פיננסי?

לקיחת הלוואה כנגד נכס קיים, מחייבת אתכם להקדיש זמן לבחינת הנושא. ומאחר שרוב הלווים אינם מגיעים עם הרקע הנדרש, ייעוץ פיננסי יכול לעזור להם לחסוך כסף וזמן יקר, לקבל את התנאים האופטימליים בעבורכם ולהימנע מבעיות פוטנציאליות בעתיד. היועץ יבחן את הסיבה שבגינה אתם מעוניינים לקחת משכנתא כנגד דירה קיימת, יעבור על הפרמטרים שלכם כיום ויציע לכם חלופות נוספות במידה והן רלוונטיות עבורכם. 

תוכלו לוודא שהמשכנתא שמוצעת לכם אכן מתאימה לצורכיכם, להבין מהו ההחזר החודשי שתצטרכו לשלם, ולהימנע מהפתעות. קונים דירה ראשונה? מאחר שהייחוד של הלוואה כנגד נכס קיים הוא מעורבות של גורמים נוספים, אם בעלי הנכס הם בני משפחה שמעוניינים לסייע, חשוב מתמיד לקבל ייעוץ מקצועי ולהימנע מטעויות. 


השאר תגובה

Your email address will not be published.