סיפור סינדרלה

סיפור סינדרלה גרסת המשכנתאות: מבנקאית "אפורה" שקרעה את עצמה 200 שעות בחודש, לכוהנת נערצת שמצילה מאות ישראלים רגע לפני ההחלטה הכלכלית החשובה בחייהם

0

ענבל מכלוף היא אחת הנשים היותר מעניינות שפגשתי לאחרונה. מכלוף, עשתה לפני שנתיים את מה שרובנו היינו מחשיבות כ"בלתי ייאמן", ועזבה את אחד ממקומות העבודה הטובים במשק עם תנאים מפנקים של מנהלת בכירה אחרי 20 שנה – בנק הפועלים.

בין אם אתן מתחברות לעולם הכלכלי או לא, לעזוב מקום עבודה שכזה עם משכורת שמנה ויציבה בתור אמא שצריכה לפרנס את המשפחה… זה מצריך אומץ, מצרך נדיר בימינו.

(ענבל מכלוף: "כל אחת יכולה להפוך ליועצת משכנתאות מבוקשת. גם את")

השינוי בגדול בחיים של מכלוף, היה אחרי שהחליטה לפתוח עסק עצמאי בתחום ייעוץ המשכנתאות ("הייתי חייבת להקשיב לקולות בבטן וללכת להגשים את עצמי"). בימים אלה, מכלוף היא יועצת משכנתאות מוערכת, שמנהלת 21 תיקי משכנתא במקביל בזמן שהיא עובדת 2-3 שעות ביום ומתפקדת כאמא במשרה מלאה.

יצאנו לחקור את סודות ההצלחה שלה, איפה שכל כך הרבה נכשלו לפניה…

ענבל, תודה שנפגשת איתי.
"תודה לך"

תגידי, איך מנהלת בכירה ב'פועלים' קמה יום אחד ועוזבת הכל?
"אני אומר לך את האמת, זה לא היה פשוט. וכן, חששתי, אבל הרגשתי שאני חייבת לעשות את זה. מה שנתן לי ביטחון זה שנורא האמנתי ביכולת המקצועית שלי, וזיהיתי את הצורך בתחום המשכנתאות על ידי הקהל הרחב. צורך שהבנק לא יכול לתת לו מענה."

מה הכוונה "הבנק לא יכול לתת מענה"? הרי אין סניף שאין בו היום יועץ משכנתאות של הבנק.
"בדיוק, אמרת הכל. יועץ 'של הבנק', ולא יועץ 'של הלקוח'. יש הבדל גדול בין השניים. תחשבי שאת נכנסת לחנות בגדים, וניגשת אלייך מוכרת שרוצה לעזור לך לבחור בגדים. מה האינטרס (הטבעי) של אותה מוכרת, שתעשי קנייה כמה שיותר יקרה או שתחסכי כמה שיותר כסף? ברור שהאופציה הראשונה, התפקיד שלה כאשת מכירות זה להגדיל את המכירה ככל הניתן. אותו דבר בדיוק קורה עם יועצי המשכנתאות בבנק."

אז מה את אומרת, שיועצי המשכנתאות בבנק הם לטובת הבנק ולא לטובתי?
"זה נשמע לך מוזר? ברור שזה ככה. יותר מזה, היועץ מקבל בונוס לפי ההלוואות והמשכנתאות שהוא מצליח למכור. ככל שהתנאים יותר טובים לבנק, ככה היועץ יקבל עמלה יותר שמנה. אין פה WIn-Win, ככה שאין שום סיכוי ששני הצדדים ייצאו מרוצים. ומכאן, רק הלקוחות נפגעים לא אף אחד אחר."

אז מה הפתרון עבור אותם אנשים?
"פשוט מאוד. כמו שהולכים להתייעץ עם רופא מומחה שיש בעייה בגב או בגרון, כמו שהולכים לעורך דין שצריכים ייעוץ משפטי, ככה צריך להיפגש עם מומחה למשכנתאות נטול אינטרס לפני שלוקחים משכנתא. מדובר בהחלטה הכלכלית הכי קריטית שיש עבור זוגות צעירים בישראל, לא להתייעץ לפני כן עם יועץ משכנתא זה פשוט לזרוק כסף לפח, ופשוט לא אחראי בעיני."

וסליחה שאני שואלת, אבל אותם יועצים לא 'דופקים קופה' גם על חשבון הלקוחות?
"אז זהו, שבדיוק ההיפך. יועץ משכנתא יודע לחסוך בממוצע לאורך חיי משכנתא 80-120 אלף שקל. אם הייתי יודעת לחסוך לך עכשיו ברגע זה 100,000 שקל מסך המשכנתא שלך, היית נותנת לי על זה 6000 שקל? ברור שכן. מבחינת אנשים שלוקחים משכנתא, היועץ הוא מומחה לכל דבר ועניין כמו רופא ועורך דין, לכן הם משלמים את הסכום הזה בשמחה."

וואלה, נשמע טוב. ומאיפה היה לך הביטחון שתצליחי למצוא לקוחות אחרי שהיית שכירה כל השנים? נשמע מפחיד קצת
"תקשיבי, הם (הלקוחות) נמצאים בכל פינה. לכי לשכן מלמעלה או לגננת של הילד שלך, ואת תגלי לקוחות פוטנציאליים. אני היום מטפלת ב-21 תיקים וכל שבוע מגיעים אלי כ-4 תיקים חדשים. אני לא עומדת בעומס, וככה גם כל הקולגות שלי. היום המצב בארץ הוא שיש כ-86,000 משכנתאות חדשות כל שנה, ורק 40% מהאנשים נעזרים ביועץ משכנתא. זה לא כי הם לא רוצים, זה כי אין מספיק יועצים טובים! היום באיגוד יועצי המשכנתאות יש רק 350 יועצים רשומים, וכמות כזאת מן הסתם לא יכולה לתת שירות לעשרות אלפי אנשים בשנה. וזה עוד לפני כל מי שרוצה לעשות מחזור משכנתא (שזה לקחת את המשכנתא שוב כדי לשפר תנאים), זה בכלל פותח את השוק לכמה מיליונים טובים."

(מכלוף: "אני עובדת 2-3 שעות ביום ומרוויחה 600 שקלים לשעה. אף אחד יותר לא אומר לי מה לעשות")

וזה הכל כסף בשבילך? או שיש פה משהו מעבר?
"אם הייתי רוצה נטו כסף, הייתי נשארת בבנק. תאמיני לי שלהיות מנהלת בפועלים זה תנאים שקשה לעזוב… אבל אני חיפשתי יותר. חיפשתי משמעות, רציתי להשפיע, והכי חשוב – רציתי להיות אדון לזמן של עצמי. נמאס לי שיש לי בוס מעצבן שיושב עלי, והיום אף אחד יותר לא אומר לי מה לעשות."

אני מודה, גם לי קשה שאומרים לי מה לעשות 🙂
ולמה דווקא ייעוץ משכנתא? מה היתרון של להיות יועץ משכנתא לעומת תחומים אחרים?
"אני יכולה להגיד לך כאישה וכאמא שקודם כל את יכולה להיות בבית עם המשפחה והבעל, ולנהל את הזמן כמו שאת רוצה. אני באופן אישי אוהבת גם לעשות הליכות בוקר וכו׳, אז אני קובעת פגישות רק מ-10 בבוקר ואילך. אני מנהלת את הלו״ז כמו שאני רוצה. בתחום הזה לא צריך לטחון מלא שעות כדי להרוויח משכורת גדולה, בגלל שכל תיק שווה 6000 שקל מספיקים 2-3 לקוחות בחודש – ואת מסודרת."

וההצלחה קרתה ככה בין לילה, או שזה לקח קצת זמן?
"מה פתאום, אני מישהי שמאמינה בעבודה קשה ולא בקסמים. ככה חונכתי וככה עבדתי במשך 20 שנה בבנק. מה שכן, אני מאמינה בלעבוד חכם ואני אוהבת את העצמאות שלי. את התחום הזה אפשר ללמוד תוך 60 יום, ככה שאין פה הרבה ניסוי וטעייה. צריך ללמוד טוב את התאוריה, ואז זה גם מעניין ומגוון, כי פעם הלקוח לוקח דירה למגורים, פעם זה מחזור, ופעם יש משקיע שצריך משכנתא לנכס שלו. ככל שעשיתי יותר עסקאות ככה התמקצעתי והפכתי למומחית, אבל זה עניין של כמה חודשים לא צריך מעבר. כל אחד יכול לעשות את זה."

למי היית ממליצה להיכנס לתחום הזה? חושבת שאני מתאימה? 🙂
"חחח בוודאי. האמת היא שכל אחת יכולה להיכנס לזה. לא צריך להיות גאון מתמטיקה כמו שהרבה חושבים, לא צריך תואר, לא צריך כלום. ות'כלס גם לא צריך לעזוב את העבודה כמו שאני עשיתי, אני מכירה הרבה יועצים שעובדים כיועצי משכנתא בנוסף לעבודה הקיימת שלהם בשעות הערב. את רק צריכה את המוטיבציה להצליח, נכונות ללמוד תחום חדש, רצון לעזור לאנשים והכי חשוב – דחף להגשים את הפוטנציאל האמיתי שלך. זה לפחות מה שהנחה אותי בהתחלה."

ואיך את ממליצה להתחיל את הצעדים הראשונים?
"תראי, את יכולה להתחיל לקטט רגליים ולבזבז זמן יקר. אם את אוהבת קיצורי דרך, אני ממליצה לך לראות את הסרטונים של שמעון שטרית מ'איתנים'. זה שינה לי את החיים וחסך לי זמן יקר וכאבי לב."

(מכלוף, צוחקת כל הדרך אל הבנק)

טוב תקשיבי, קנית אותי! מה אני עושה עכשיו?
"בטוח פחות ממה שאת חושבת. את יודעת איך זה, בחיים כל דבר חדש נראה מפחיד עד שעושים את הצעד הראשון. מה שיפה פה זה שמדובר בתחום שהציבור הרחב ממש לא מבין בו, וכ-ו-ל-ם צריכים עזרה. ככה שמהר מאוד אם תלמדי את החומר את תגיעי למצב שתוכלי להתייעץ לחברים, למשפחה וכמובן לאנשים תמורת תשלום. אני את הלימודים שלי עשיתי באקדמיית איתנים, שהיא תוכנית הלימודים הכי מקיפה בארץ. הידע שקיבלתי שם היה מהשורה הראשונה, והליווי שקיבלתי היה עם יחס VIP כאילו אני התלמידה היחידה שם. עדי שטרן הוא מומחה שעיתון The Marker קבע בתור 'אחד ממשפיעי העתיד' לשנת 2019, ושמעון שטרית הוא יועץ עם וותק של 9 שנים ומאחוריו יותר מ-1500 תיקים. אלה האנשים ללמוד מהם!"

איך מגיעים לסרטונים האלה?
"קל, והם בחינם. לכבוד ההשקה של תוכנית הלימודים המחודשת של שמעון ועדי, הם שחררו סדרת סרטונים שמסבירה הכל על הנושא ואיך כל אחת יכולה להפוך ליועצת משכנתאות (מצליחה) תוך 60 יום.

לחיצה כאן, הרשמה זריזה והסרטון הראשון יישלח אלייך מיד."

מילה לסיום?
"מספיק שעזרתי לעוד מישהי אחת לעשות את הצעד שהיא רוצה כבר שנים וללכת אחרי החלומות שלה, ומבחינתי עשיתי את שלי."

<<לצפיה בסדרת הסרטונים (חינם ללא התחייבות) על עולם ייעוץ המשכנתאות לחצו כאן על הקישור>>

*אין בכתבה זו, שום הבטחה להכנסה או התעשרות מתחום ייעוץ משכנתאות, ההצלחה של כל יועץ נמדדת ביכולתו האישית, המקצועיות ומספר גורמים נוספים.
כן יש לומר שמוצע קורס דיגיטאלי/פרונטאלי בסיום צפיית הסרטונים למי שיראה לנכון להצטרף לתחום ייעוץ המשכנתאות.
לעזרה או שאלות צור קשר:


השאר תגובה

Your email address will not be published.