משכנו של העיתון "מעריב" יהפוך למרכז מסחר, תעסוקה ומלונאות
הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה תל אביב שבמנהל התכנון אישרה להפקדה את התוכנית להקמת מגדל ב"צומת מעריב", שבמפגש הרחובות קרליבך ודרך מנחם בגין בתל אביב. המגדל יקום במקום משכנו המיתולוגי של העיתון "מעריב" ויתנשא לגובה של 60 קומות.
מיקום עם נוסטלגיה
בניין בית מעריב הוקם בשנת 1953 כבניין משרדים, על מנת לפתח את אזור השוק הסיטונאי. הבניין זכה לשמו בשל כך ששיכן משך רוב שנות קיומו את מערכת העיתון היומי "מעריב", עד שזו פינתה אותו בשנת 2013.
צומת בית מעריב מהווה אזור חשוב במרכז תל אביב, וציר תנועה מרכזי, בשל היותו חלק ממרכז עסקים ראשי ובשל מיקומו בין ארבעת הרחובות המרכזיים: קרליבך, דרך מנחם בגין, לינקולן ויצחק שדה. כיום, האזור מתאפיין בעירוב שימושים שעיקרם מסחר, תעסוקה ותעשייה קלה. תחנת הרכבת הקלה, תחנת קרליבך, שתמוקם תחת צומת מעריב, תהווה את החיבור בין שני קווי הרכבת הקלה הירוק והאדום.
תכנית בית מעריב חלה על שטח של 1.7 דונם, בבעלות חברת הכשרת הישוב בע"מ. התכנית כוללת כ-60 אלף מ"ר עבור תעסוקה, מסחר ומלונאות, וכ-5,500 מ"ר עבור שטחי ציבור, מוסדות חינוך והשכלה, רווחה, קהילה, בריאות ומשרדי עירייה וממשלה. הפרויקט יכלול גם הקמת מתחם קניות תת קרקעי.
- כמה עולה לשכור דירה תבל אביב?
- מעוניין לקנות דירה? כל המידע מרוכז עבורך
- עוברים דירה? קבלו טיפים להעברת דירה
מסחר בשחקים
מאחר שהפרויקט, הממוקם בסמוך לתחנת קרליבך ועל צומת צירי תנועה חשובים, מהווה נקודת ציון עירונית, הוחלט כי חריגה מנפחי הבנייה וגובה הבינוי המוצעים בתוכנית המתאר (עד 40 קומות) נכונים במקרה זה. בפני הוועדה הוצגה הצעה להקמת מגדל בן 67 קומות, אולם הוועדה סברה כי גובה בינוי של 55 קומות הוא נכון וסביר יותר. לבסוף, לבקשת היזם אושרו חמש קומות נוספות, והמגדל יתנשא, כאמור, לגובה של 60 קומות.
לזכויות הבנייה יתווספו שטחי בנייה של קומה מלאה באחת מקומות הבסיס, סה"כ כ-1,100 מ"ר, אשר יירשמו על שם העירייה לצרכי ציבור. בנוסף, יהווה הבניין קישור ליציאה מקורה מתחנת הרכבת הקלה-התחתית בתחנת קרליבך (הקו הירוק של הרכבת הקלה, שחלקו יהיה בתוואי תת קרקעי בקטע שבין הרחובות אבן גבירול-קרליבך ועד צומת הרחובות אבן גבירול-שמעון התרסי).
התוכנית כוללת גם תכנון מעברים מותאמים להולכי רגל ולרוכבי אופניים, במרחב הקיים סביב המגדל. בנוסף, יוקם חניון תת קרקעי ציבורי לאופניים, שיכלול 200 מקומות חנייה וגישה ישירה לתחנת הרכבת הקלה.