הדרכים למציאת דירות לזוגות צעירים

0

הם יפים, הם נאיבים, הם מאושרים, הם עדיין לא יודעים מה זה החיים – אפשר לומר הרבה דברים על הזוגות הצעירים, אבל כסף אין להם. כך תוכלו למצוא דירות לזוגות צעירים

 

אתם זוג צעיר, וכסף אולי אין לכם, אבל מגורים אתם בהחלט צריכים, לכן ריכזנו עבורכם את הדרכים למציאת דירה עבור הזוג הצעיר.
כמעט כל זוג צעיר מגיע לשלב בו הוא מרגיש שהגיע הזמן לקנות דירה משלו. הסיבה לרכישת דירה מתחלקת למספר כיוונים מרכזיים. הכיוון הראשון מתקשר לתפיסת הבית בתרבות. אנשים רבים רוצים מקום בעולם, מעין דירה שתהיה המקום שלהם גם אם הכל סביבם מתפרק. מגורים בשכירות לא ממלאים את המקום הזה, לכן זוגות רבים מעוניינים ברכישת דירה.

הכיוון השני הוא העובדה שדירה שכורה היא רכושו של בעל הבית ואינה ניתנת לעיצוב ושינוי על ידי הדייר. אנשים בדרך כלל מעוניינים לעצב את הבית כך שיתאים לצרכים שלהם, וכאשר אתם גרים בדירה שאינה שלכם ההשפעה שלכם על הדירה מוגבלת. בבית משלכם תוכלו לשבור קירות, להחליף את המטבח או לקנות מזגן חדש בלי להתייעץ תחילה עם בעל הבית.

הכיוון השלישי קשור בהיבט הכלכלי. מקובל לחשוב שרכישת דירה משתלמת יותר ממגורים בשכירות כיוון שהיא חוסכת את התשלום החודשי לבעל הבית. נקודת המבט הזו לא הוכחה, ויש כלכלנים שחולקים עליה וטוענים כי המחיר הגבוה של הדירה והיותה נכס שהוא גם קצת נטל לא בהכרח משתלמת וכי היה עדיף להשקיע את הכסף שאתם משקיעים בדירה בהשקעות מניבות יותר.

את ההיבט הכלכלי אנחנו משאירים במגרש של הכלכלנים, ויוצאים מתוך נקודת הנחה שכרגע אתם מחפשים דירה. לכן, נעבור כעת לדרכים למציאת דירות לזוגות צעירים.



מחובקים
חולמים על דירה משלהם

הגדרת תקציב ותחילת החיפושים

הדבר הראשון שעליכם לעשות כדי למצוא דירה הוא להבין מהו התקציב שאתם מסוגלים להשקיע בדירה. אחרי שתגדירו את התקציב שלכם, תוכלו לדעת מה אתם מחפשים. תגדירו האם אתם מחפשים לשכור או לקנות, וכן תגדירו מהו הסכום שאתם יכולים להשקיע בכך. על פי הגדרת התקציב תוכלו לכוון את החיפושים שלכם.

דירה ספציפית המיועדת לזוגות צעירים לא תיפול עליכם מן השמים, ואתם לא תמצאו אותה פתאום ברחוב, וכדי למצוא את דירת החלומות שלכם יהיה עליכם לצאת למסע חיפושים מפרך. בראשית החיפושים יהיה עליכם להבין באיזה אזור אתם רוצים לגור.

על בחירת אזור המגורים משפיעים משתנים רבים, והדבר הראשון עליו נחשוב הוא הקירבה להורים. אם לדוגמה אחד מבני הזוג קשור להוריו באופן מיוחד יתכן שיהיה רצון לגור בקרבה אליהם. מגורים בקרבת ההורים נפוצים במיוחד בקרב זוגות עם ילדים. נתון מעניין בהקשר הזה הוא מחקרים בתחום הסוציולוגיה שמלמדים כי הילודה הגבוהה בישראל לעומת מדינות אירופה קשורה בעזרה לה זוכה הזוג הצעיר מהסבא והסבתא בטיפול בנכדים.

בנוסף לקרבה להורים יש לחשוב גם על קרבה למקום העבודה. אם אתם עובדים בתחום ההייטק כנראה שתעדיפו לגור באזור המרכז, ואם אתם אנשי חינוך תוכלו לגור בכל מקום בארץ בלי לחשוש שלא תמצאו עבודה.

אם אתם טיפוסים חברותיים עם ארסנל חברים גדול בטח תעדיפו לגור בקרבת החברים שלכם. כמובן שגם אם תבחרו לגור במקום בו עדיין אין לכם חברים תמצאו חברים חדשים בהמשך, אבל חברים שכבר גרים באזור זו נקודת פתיחה לא רעה בכלל.

כל ההגדרות האלה יעזרו לכם למקד את החיפוש ולהתקרב לדירה הבאה שלכם. נסו לחשוב על קביעת מקום המגורים כסט של משתנים שערכם עולה ויורד בהתאם לנתונים ולמצב. אחרי שתתמקדו באזור ובסוג הדירה תוכלו לעבור לפסים מעשיים יותר לקראת מציאת דירת החלומות.

נגיעה ביד
דירה במרחק נגיעה? לא בטוח…

אם אתם מחפשים דירה להשכרה או לקנייה ביד שנייה

אם אתם מחפשים דירה להשכרה או לקנייה ביד שנייה תוכלו להתחיל לחפש באתרי חיפוש דירות באינטרנט כמו יד 2 וברשתות החברתיות. ברחבי הרשת דירות רבות, ויהיה עליכם לבצע סינון כדי למצוא את הדירה שמתאימה לכם. דרך נוספת למצוא דירה היא בעזרת המלצות של חברים. אם אתם חושבים לגור בשכונה או ביישוב מסוים ויש לכם חברים במקום תוכלו לבקש מהם לבדוק האם יש דירות להשכרה ומכירה באזור.

 

אם אתם מחפשים דירה חדשה לקנייה

חפרתם מתחת לבלטות, גירדתם את הקירות, הפסקתם לאכול, הוספתם משרה שלישית, וכך הצלחתם לאסוף מספיק כסף כדי לרכוש דירה חדשה. חשבתם שהגעתם אל המנוחה ואל הנחלה, אבל האמת היא שהמירוץ לדירה רק מתחיל.

אם אתם מעוניינים לגור בפרויקט זוגות צעירים חדש כדאי שתתחילו לשנן את הפרויקטים השונים ולסנן אותם על פי רמת ההתאמה שלהם עבורכם. פרסומים על פרויקטים חדשים בארץ תמצאו באינטרנט, על שלטי חוצות וגם באתרי הבניה עצמם. אחרי שתסמנו פרויקט שמעניין אתכם תתחילו לברר עליו פרטים, ובשלב הבא תוכלו לגשת למשרדי הפרויקט, לצפות בהדמיה ולשאול את כל השאלות שמעניינות אתכם.

 

משכנתא עבור דירות לזוגות צעירים

אם אתם קונים דירה חדשה, הדרך שלכם כנראה תעבור גם דרך הצומת המרכזית שנקראת משכנתא. משכנתא היא סוג של הלוואה שניתנת על ידי הבנק, בדרך כלל לאנשים פרטיים שמבקשים לרכוש נכס. למעשה, המשכנתא מאפשרת לכם למנף את סכום הכסף שיש לכם כעת ולהגדיל את כוח הקנייה שלו. אם למשל יש לכם 300 אלף ש"ח, תוכלו לקנות דירה במיליון ש"ח, ולהחזיר את הכסף במשך השנים הבאות. חשוב לזכור שהסכום שתחזירו יהיה גבוה מהסכום שתקבלו בגלל הריבית שתשלמו.

הדעות לגבי משכנתא חלוקות, ואם יש לכם אפשרות לרכוש דירה ללא משכנתא זו עשויה להיות בחירה טובה יותר. יחד עם זאת, מרבית האנשים לא מסוגלים לרכוש דירה ללא משכנתא, לכן משכנתאות הן עניין נפוץ ומדובר כל כך.

 


השאר תגובה

Your email address will not be published.