Deprecated: Optional parameter $list declared before required parameter $submit_text is implicitly treated as a required parameter in /home1/nadlantime/public_html/wp-content/plugins/yikes-inc-easy-mailchimp-extender/public/helpers.php on line 14

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home1/nadlantime/public_html/wp-content/plugins/yikes-inc-easy-mailchimp-extender/public/helpers.php:14) in /home1/nadlantime/public_html/wp-content/plugins/ip2location-country-blocker/ip2location-country-blocker.php on line 2058

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home1/nadlantime/public_html/wp-content/plugins/yikes-inc-easy-mailchimp-extender/public/helpers.php:14) in /home1/nadlantime/public_html/wp-content/plugins/ip2location-country-blocker/ip2location-country-blocker.php on line 2059

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home1/nadlantime/public_html/wp-content/plugins/yikes-inc-easy-mailchimp-extender/public/helpers.php:14) in /home1/nadlantime/public_html/wp-content/plugins/ip2location-country-blocker/ip2location-country-blocker.php on line 2060

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home1/nadlantime/public_html/wp-content/plugins/yikes-inc-easy-mailchimp-extender/public/helpers.php:14) in /home1/nadlantime/public_html/wp-content/plugins/ip2location-country-blocker/ip2location-country-blocker.php on line 2061
רוצים לבצע השקעות נדל"ן? הכירו את הנושאים הבאים – נדל"ן טיים

רוצים לבצע השקעות נדל"ן? הכירו את הנושאים הבאים

0

השקעות נדל"ן הן דרך מצוינת להגדיל את ההון שלכם, כמעט בלי מאמץ. לפני שאתם מתחילים להשקיע בנדל"ן, הכירו את הנושאים הבאים.

ב-20 השנים האחרונות עלו מחירי הדירות בישראל באחוזים רבים. אמנם בשנים האחרונות פועלת הממשלה כדי להוריד את מחירי הדיור, אך השקעות נדל"ן עדיין נחשבות דרך בטוחה יחסית לגרום לכסף שלכם לצמוח.

צברתם סכום כסף יפה ומבין האפשרויות הקיימות הבנתם שהשקעות נדל"ן הן הדרך שלכם לגרום לו לגדול. רגע לפני שאתם מתחילים להשקיע, כדאי שתכירו את הנושאים הבאים.

 

נושא מס 1: כסף, כסף ועוד פעם כסף

אנחנו מדברים על השקעות, שמבוססות על כסף כמובן. לכן, הנושא הראשון עליו נדבר הוא כמה כסף צריך כדי להתחיל להשקיע בנדל"ן.

אם אתם רוצים לקנות דירה שתהיה רק שלכם, אותה תשכירו ותחכו שערכה יעלה, יהיה עליכם לגייס סכום שמספיק לרכישת דירה. מדובר בכמה מאות אלפי שקלים לפחות, כאשר תוכלו לקחת משכנתא כדי לממן את שאר הסכום. יחד עם זאת, כאשר רוכשים דירה להשקעה לא כדאי לקחת משכנתא, כיוון שתתקשו להתחיל להרוויח עם כל הריבית שתשלמו.

אפשרות נוספת היא השקעה בדירה זולה במיוחד. תוכלו לקנות דירה בפריפריה, או דירת חדר, אלה יהיו זולות יותר, וגם אם אין לכם הרבה כסף – תוכלו להשקיע בהן.

אבל השקעות נדל"ן לא מסתכמות ברכישת דירה או בהשבחת הנדל"ן, ממש לא. תוכלו להשקיע בקרנות נדל"ן, במניות של חברות נדל"ן ציבוריות, לרכוש קרקע חקלאית או אפילו לרכוש נכס יחד עם משקיעים אחרים. כדי להשקיע בקרנות נדל"ן למשל, תצטרכו לגייס בדרך כלל 100 אלף לפחות, כיוון שזהו סכום המינימום לכניסה להשקעה במרבית הקרנות. יחד עם זאת, תוכלו למצוא מיזמים בהם תוכלו להשקיע גם כמה עשרות אלפי שקלים.

לחיצת יד
נדל"ן להשקעה

נושא מספר 2: זמן

אם כסף משמעותי כדי להתחיל להשקיע, הרי שהזמן משמעותי לאפשרות שלכם להשקיע. נניח שאספתם מאה אלף שקל, ואתם חושבים להיכנס להשקיע בקרן נדל"ן. כעת, הכסף שלכם לא יהיה זמין עבורכם במשך תקופת ההשקעה. התקופה הזו יכולה להיות שנה או שנתיים אולם בדרך כלל מדובר במספר שנים. אם אתם חושבים שתהיו זקוקים לכסף בזמן הקרוב, לא תוכלו להשקיע אותו.

בידקו היטב מה אורך העסקה ונסו לחשוב על האפשרויות השונות שלכם. אם מדובר בעסקה ל-10 שנים, ואתם מתכננים לקנות דירה בעוד שנתיים, זו עלולה להיות בעיה. על הזמן שמקציבה הקרן לעסקה, קחו בחשבון עיכובים נוספים, ואם אתם לא בטוחים, עדיף שתנסו לחשוב על אופציות אחרות להשקעה.

 

נושא מספר 3: מיסים

לחיים במדינה יש יתרונות וחסרונות, כאשר המיסים הם חיסרון משמעותי. לא משנה במה תבחרו להשקיע, מדינת ישראל תבקש את הנתח שלה בעסקה. אחוז המיסוי שתצטרכו לשלם משתנה בהתאם למצבכם הכלכלי, כך שקשה לחזות כמה כסף בדיוק תידרשו לשלם. קיימים אפיקי השקעה בהם תשלמו פחות מיסים (כמו קרן השתלמות), אולם הם לא בהכרח מהווים תחליף להשקעות נדל"ן.

כדי לחסוך ככל האפשר בתחום המיסוי חשוב להתייעץ עם רואי חשבון ויועצי מס – אלה יתנו לכם עצות נבונות להתמודד עם הנושא. אם תבחרו להשקיע דרך קרנות תוכלו להיעזר ביועצים שלהם.

 

נושא מספר 4: שקיפות

השקעה בנדל"ן היא תהליך ארוך בו מעורבים גורמים רבים. אתם משקיעים בפרויקטים חדשים או בקרן נדל"ן ורוצים לדעת מה מתרחש, אך האם יש גבול לרמת השקיפות של החברה?

לפני שאתם שמים את הכסף שלכם על קרן הצבי, בררו היטב מה רמת העדכונים שתקבלו על הפרויקט. האם הדברים מתנהלים באופן שקוף? האם תקבלו גישה לנתונים הפיננסיים? האם יהיה לכם אל מי לפנות כאשר יתעוררו השאלות?

אתם מפקידים את הכסף שלכם בידי חברה או יזם, ואתם חייבים להיות בטוחים שיהיה מי שיתן לכם את התשובות כאשר יתעוררו השאלות. רמת השקיפות של החברה היא נדבך חשוב בדרך לחברה הפועלת באופן בטוח ויעיל יותר.

בית על דשא

נושא מספר 5: אמון ונאמנות

כאשר בוחרים פרויקט להשקעה, עובר זמן בין חתימת ההסכם ומתן הכסף שלכם, ועד שהיזם עושה בו שימוש. כאשר אתם משקיעים בפרויקט מסוים, אתם רוצים שהכסף שלכם יישב תחילה בחשבון נאמנות – שם הוא יהיה מוגן על ידי עורכי דין ואף מבוטח. כאשר היזם ירצה לעשות שימוש בכסף הוא ימשוך אותו מהחשבון, רק עבור מטרות שהוגדרו מראש. בצורה הזו אתם תהיו מוגנים, ויובטח לכם שלא ייעשה שימוש בכספכם למטרות אחרות.

 

נושא מספר 6: אינטרסים

אחד הנושאים המשמעותיים בהשקעות הוא נושא האינטרסים. השאיפה שלכם כמשקיעים קטנים היא שיהיה שיתוף אינטרסים ביניכם לבין הקרן בה אתם משקיעים. ההמלצה היא למצוא קרן שמרוויחה רק אם אתם מרוויחים, ושככל שהרווח שלכם גדול, כך גדל הרווח של הקרן. אם גם אתם וגם המושקעים מרוויחים נוצר שיתוף אינטרסים שמבטיח שיתוף פעולה מוצלח יותר, אמינות ושקט נפשי.


השאר תגובה

Your email address will not be published.