המדינה השיקה אתר נדלני חדש אשר יעריך כמה שווה הדירה שלכם

0

אתר חדש שהושק לאחרונה על ידי משרד האוצר מאפשר השוואת נתוני נדל"ן על פי אזורים בארץ.

בעזרת האתר תוכלו לקבל נתוני מכירה של דירות בסביבתכם ואף להעריך את שווי הנכס שלכם. אז אם תמיד תהיתם בכמה כסף נמכר הבית של השכנים, זו ההזדמנות שלכם.

חיפוש בקליק

אתר הנדל"ן הממשלתי מאפשר לקבל נתוני נדל"ן שונים על גבי מפה, ובטבלה מסודרת. באתר תוכלו לקבל נתונים של עסקאות, דירות ושכונות בעזרת כלי חיפוש פשוטי. בעזרת האתר תוכלו להשוות בין מחירן של דירות באותו אזור ובאזורים מרוחקים, להעריך את שווי הנכס שלכם, או את שוויו של הנכס שברצונכם לרכוש.

מי צריך את זה?

אתם רוצים למכור את הדירה, אבל מתקשים לנקוב במחיר. ואולי אתם מחפשים דירה, אבל לא יודעים האם המחיר המוצע הגיוני. בעזרת נתוני מכירה של דירות באזור תוכלו לדעת באילו מחירים נמכרות דירות באזור המבוקש. האתר מאפשר לבדוק את נתוני העסקאות על פי אזור וכך להעריך את שווי הנכס.

מנין מגיע המידע ומדוע זה נחוץ

משקל
תשובה חד משמעית

האתר מכיל נתוני עסקאות שעברו טיוב, תקנון וסינון. הנתונים נלקחו מתוך מאגרי הנתונים של משרדי הממשלה העוסקים בתחום הנדל"ן. האתר מנגיש לציבור נתונים שונים וכך מאפשר גישה קלה ונוחה למידע.

הנגשת המידע לציבור מאפשרת שקיפות, כך נוח יותר לקבל החלטות בשוק הנדל"ן. אחד הקשיים ברכישת דירה מיד שנייה הוא הקושי בהשוואה למחירים של דירות אחרות. לעתים דירות באזורים קרובים מאוד נמכרים במחירים שונים משמעותית רק בגלל שהמוכר ממולח יותר. בעזרת הנגשת הנתונים ניתן להשוות בין מחירים ולהשיג מחיר זול יותר.

איך בנוי האתר?

השימוש באתר מתבסס על שתי צורות חיפוש- הכנסת כתובת וחיפוש על גבי מפה בדומה לאתרי חיפוש דירות להשכרה. בחיפוש על פי כתובת תכניסו את הכתובת הרצויה וכך תקבלו מידע על עסקאות שנעשו באזור זה בשנים האחרונות. המידע מגיע בטבלה המסודרת בצורה כרונולוגית. מלבד מחיר הדירה הטבלה כוללת גם מידע על מספר החדרים בדירה, קומה, גודל הדירה במטר רבוע ומגמת שינוי בשנים האחרונות.

משרד האוצר
ממשק נוח , עיצוב קצת פחות

חיפוש על גבי מפה

חיפוש על גבי מפה מבוסס על הצבעה בעזרת סמן העכבר. קנה המידה של המפה מאפשר לסמן בית מסוים ולקבל את המידע בטבלה למטה. אפשרות נוספת היא תיחום אזור מסוים וקבלת מידע על בתים בסביבה. החיפוש במפה מאפשר חיפוש רחב ופחות ממוקד. תוכלו לסמן רחובות ואפילו שכונה שלמה, ולהשוות מחירים בין דירות באזור.

הצגת דירות במחיר דומה

פונקציה נוספת הקיימת באתר מאפשרת הצגת דירות במחיר דומה. בלחיצה על העמודה בטבלה תיפתח לכם עמודה המכילה את מספר העסקאות בשכונה, ומה ניתן לרכוש בסכום העסקה. ההשוואה היא לדירות דומות ושונות במחיר של הנכס שבחרתם. בנוסף, תקבלו מידע על היסטוריית המכירות של הנכס.

פחות יעיל ביישובים קטנים

אחד החסרונות שקיימים באתר הוא בחיפוש ביישובים קטנים. באזורים מרכזיים יחסית, כמו אזור המרכז תקבלו נתונים רבים, אך ביישובים קטנים הנתונים יהיו מועטים יותר. כך שאם אתם מעוניינים בנתונים על ישוב קטן בפריפריה תתקשו למצוא מידע מועיל.


השאר תגובה

Your email address will not be published.