המדריך לרכישת דירה חדשה

0

החלטתם לרכוש דירה חדשה, ואפילו מצאתם דירה שאתם אוהבים, אבל מה עושים עכשיו? ריכזנו עבורכם את הפרטים המרכזיים שצריך לדעת ולבדוק לפני שרוכשים דירה חדשה.

בדיקות מקדימות

אז מצאתם את דירת חלומותיכם, לפחות על פי הפרוספקט שראיתם, ובכל זאת יש מספר דברים שכדאי לוודא לפני שמתקדמים בתהליך הרכישה. גם אם ביקרתם בדירה והתאהבתם בה, חשוב שתבקרו בה מספר פעמים בשעות שונות במהלך היום וגם בסוף השבוע. אזור הדירה נראה שונה בשעות שונות, ואתם עלולים להיתקל במטרדים שונים שיהיו נסתרים בשעות ובימים מסוימים.

חשוב לבדוק את סביבת הדירה ולשים דגש על דרכי גישה ושירותים נוספים באזור כמו מתנ"ס, בתי ספר, גני ילדים ועוד. בנוסף לסקירת הסביבה חשוב לבדוק היטב גם 

את הדירה עצמה. בדקו את תקינות מכלול הדברים ושאלו שאלות רבות.

בית חדש

השוואת מחירים

מלבד בדיקת הדירה וסביבתה חשוב לעשות גם השוואת מחירים. אתר רשות המיסים פתוח לציבור 

הרחב ומכיל נתוני עסקאות נדל"ן על פי כתובת ואזור. תוכלו לבדוק באילו מחירים נעשו עסקאות באזור הדירה, ולהסתייע במידע לניהול המשא ומתן על מחיר הדירה.

בדק בית ושמאי מקרקעין

אחד הדברים החשובים שיש לעשות לפני רכישת דירה הוא בדיקה יסודית ומקיפה של הדירה. קיימות חברות המציעות בדיקה הנדסית המספקת חוות דעת אובייקטיבית על הדירה. בנוסף, קבלת ייעוץ משמאי מקרקעין תאפשר לכם להעריך את השווי הריאלי של הבית, ולקבל מושג על בעיות שונות כמו חריגת בנייה. ביצוע בדיקות אלה יאפשר לכם לרכוש את הדירה בראש שקט ובנפש חפצה.

מפתח
השלב שכולם מחכים לו

מס רכישה

אם אינכם זכאים לפטור ממס תאלצו לשלם גם מס רכישה על הדירה. המס נקבע על פי שלוש מדרגות המושפעות ממחיר הדירה, ומכמות הדירות שיש לקונה. על ידי תכנון הרכישה באופן מושכל תוכלו להבין האם מגיעה לכם הנחה או פטור ממס וכל לחסוך כסף.

משכנתא

רוב רוכשי הדירות עושים זאת באמצעות קבלת משכנתא מהבנק. משכנתא היא הלוואה המאפשרת לכם לפרוס את התשלום על פני זמן רב. כדאי לערוך בדיקות מקדימות מול הבנק עוד לפני חתימת ההסכם על רכישת הדירה כדי למנוע הפתעות ובעיות מיותרות.

נסח דירה בטאבו

מסמך נסח טאבו מהווה מעין תעודת זהות של הדירה, ומאפשר לדעת את פרטי הדירה וההיסטוריה שלה. המסמך מגלה האם היא באמת רשומה על שם המוכר והאם יש בעיות מיוחדות. כך לדוגמה, תוכלו לגלות האם רובץ על הדירה חוב משכנתא ולהימנע מצרות מיותרות.

מהו זיכרון דברים?

אחד הדברים שאנשים נוטים לעשות בעת משא ומתן על דירה הוא חתימה על מסמך זיכרון דברים. רבים לא מודעים לכך, אך מסמך זיכרון דברים מהווה מסמך בעל תוקף משפטי מחייב. ההמלצה היא שלא לחתום על מסמך שכזה, אלא להיעזר בעורך דין לקניית הדירה שיבדוק עבורכם את פרטי החוזה.

חתימת החוזה ומסירת הדירה

אל שלב חתימת החוזה כדאי להגיע אחרי שנכתבה טיוטא לחוזה ועיינתם בה בנוחות. לאחר החתימה תמסרו תשלום מקדמה ותקבלו אישור על קבלת התשלום.

 לאחר השלמת שאר העניינים ועל פי החוזה תקבלו את הדירה. חשוב לבצע בדיקות אחרונות בשלב המסירה, וכעת יוותר לכם רק לבצע רישום בטאבו ולגור בדירת החלומות שלכם.


השאר תגובה

Your email address will not be published.