Deprecated: Optional parameter $list declared before required parameter $submit_text is implicitly treated as a required parameter in /home1/nadlantime/public_html/wp-content/plugins/yikes-inc-easy-mailchimp-extender/public/helpers.php on line 14

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home1/nadlantime/public_html/wp-content/plugins/yikes-inc-easy-mailchimp-extender/public/helpers.php:14) in /home1/nadlantime/public_html/wp-content/plugins/ip2location-country-blocker/ip2location-country-blocker.php on line 2058

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home1/nadlantime/public_html/wp-content/plugins/yikes-inc-easy-mailchimp-extender/public/helpers.php:14) in /home1/nadlantime/public_html/wp-content/plugins/ip2location-country-blocker/ip2location-country-blocker.php on line 2059

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home1/nadlantime/public_html/wp-content/plugins/yikes-inc-easy-mailchimp-extender/public/helpers.php:14) in /home1/nadlantime/public_html/wp-content/plugins/ip2location-country-blocker/ip2location-country-blocker.php on line 2060

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home1/nadlantime/public_html/wp-content/plugins/yikes-inc-easy-mailchimp-extender/public/helpers.php:14) in /home1/nadlantime/public_html/wp-content/plugins/ip2location-country-blocker/ip2location-country-blocker.php on line 2061
האם תוכנית מחיר למשתכן מעודדת השקעה בדירות למטרת מסחר – נדל"ן טיים

האם תוכנית מחיר למשתכן מעודדת השקעה בדירות למטרת מסחר

0

תכנית למשתכן הייתה אמורה להוריד את מחירי הדיור, אך בינתיים נראה שהיא בעיקר גורמת לאזרחי ישראל לנסות את מזלם בהשקעה נדלנית.

האם הנרשמים לתכנית מתמקדים בדירות להשקעה ומהן הסכנות בכך?

הישראלים הופכים למשקיעי נדל"ן

תוצאות ההגרלות האחרונות של מחיר למשתכן מלמדות על כך שרבים מהזוכים רוכשים דירות במקומות מרוחקים ממקום מגוריהם על מנת להשכירן. כך יוצא שמדינת ישראל שמנהלת מלחמה במשקיעים בנדל"ן כדי להוריד את מחירי הדיור, מעודדת אפיק נדלני אחר.

לוגו

תכנית מחיר למשתכן הצליחה להגיע להישגים מסוימים, כמו למשל מתן ההוכחה כי ניתן למכור דירות זולות במחיר של 450 אלף שקלים ועדיין להצליח להרוויח. יחד עם זאת התכנית כוללת חסרונות רבים, ואחד מהם הוא הפיכת הישראלי הממוצע שבסך הכל שואף להגיע לדירה משלו למשקיע נדל"ן. כך תעודת הזכאות שנותנת לישראלים רבים את האפשרות להשתתף בהגרלה שאולי תאפשר להם להגיע לדירה עליה עד אתמול יכלו רק לחלום, גורמת להם לנסות את כוחם בהשקעות.

איך זה עובד?

חלק גדול מהנרשמים להגרלות מנסים את כוחם גם בהגרלות הנערכות במקומות שבהם הם כלל לא חשבו לגור. הם עושים זאת בעיקר כדי לא לאבד את זכותם במרוץ לדירה. מנגנון ההגרלות של מחיר למשתכן עובד בצורה כזו שכדי שלא לצאת מרשימת הזכאים בסדרה א', חייבים להירשם גם להגרלות שאינן רלוונטיות. בנוסף, הנרשמים יוצאים מנקודת הנחה שבמקרה שהם יזכו הם יוכלו להשכיר את הדירה.

אמנם יש התנפלות על ההרשמה להגרלות, אך בפועל רבים מוותרים על הזכייה כי המחיר לא ריאלי עבורם. זכאים רבים מוותרים על זכייתם מהסיבה הגומה שגם במחיר למשתכן המחיר הוא הרבה מעל ליכולתם. חלק מההנחות מגיעות ל-30% ממחירי השוק, אך זהו עדיין מחיר גבוה עבור רוב אזרחי המדינה.

הממשלה והבנקים מעודדים את התופעה

רוכשי הדירות מסתמכים על ההנחה הנדיבה ועל המשכנתא הגבוהה שמעניקים הבנקים. הממשלה מתדלקת את הבועה הזו כאשר היא מאפשרת רכישת דירה תוך הסתמכות על הון עצמי של עשרה אחוזים בלבד. הרוכשים שמתכוונים להשכיר את הנכס או למכור אותו בעתיד מסתמכים על המחירים הנוכחיים בשוק הנדל"ן.

הפרט אותו הם לא לוקחים בחשבון הוא העובדה שדירות נוספות יוצעו להשכרה באותו אזור כאשר הדירה שלהם תהיה מוכנה. הרי יחד איתם זכו בהגרלה אנשים נוספים תוך הסתמכות על אותו אפיק בדיוק. כאשר הדירות הרבות האלה יוצעו להשכרה ומכירה המחירים יירדו באופן משמעותי והם יתקשו לעמוד בהתחייבויות שהם לקחו על עצמם.

תכנית מחיר למשתכן מאפשרת לכעשרים אחוזים מבני המקום המעוניינים לקנות דירות מוזלות למגורים, אך היא גם מעודדת תופעה של השקעה נדלנית חסרת אחריות, כאשר כשמונים אחוזים מרוכשי הדירות עושים זאת כמשקיעים. בסופו של דבר מרביתם לא יצליחו להשכיר את הדירות בגלל עודף ההיצע המקומי במרבית אזורי ההגרלות. כך הם יתקעו עם דירה באזור לא אטרקטיבי בו הם מעולם לא ביקרו, התחייבויות גבוהות לבנקים והרבה סימני שאלה.


השאר תגובה

Your email address will not be published.