מדריך: רישום לתכנית מחיר למשתכן

0

החלטתם שהגיע הזמן לרכוש דירה, והגעתם למסקנה שתכנית מחיר למשתכן היא האפשרות הטובה עבורכם- אבל איך נרשמים לתכנית? הכנו עבורכם מדריך שיעשה לכם את החיים קלים יותר.

בדיקת זכאות

השלב הראשון הוא בדיקת זכאותכם להשתתפות בתכנית, והדרך הקלה היא הרשמה באמצעות טופס הרשמה מקוון. להרשמה בדרך זו זכאים זוגות נשואים, רווקים מעל גיל 35, וגרושים ללא ילדים, שהתגרשו לפני מעל 10 שנים ואין להם ילדים אך המעוניינים לקנות דירה. במידה ותזדקקו להוציא טפסים מיוחדים לצורך הוכחת זכאותכם תאלצו לבצע את ההרשמה פיזית אצל אחת משלוש החברות איתן עובד משרד הבינוי והשיכון.

שכונה, כביש, בתים, דירות

בעת מילוי הטופס יש להקפיד על דיוק במתן הפרטים השונים. טעויות הקלדה, איות ושינויים קלים עלולים לגרום לתקלה בבדיקה ולעיכובים מיותרים. בנוסף, חשוב למלא כתובת נכונה ומדויקת. פרט נוסף אותו יש לקחת בחשבון הוא שבדיקת הזכאות עשויה לקחת זמן מה, לכן מומלץ לבצע את הבדיקה לפחות שלושה שבועות לפני סגירת ההרשמה להגרלה, ורצוי אף קודם לכן.

הרשמה להגרלה

לאחר סיום ההרשמה עליכם לחכות להודעת דואר אלקטרוני ומסרון המאשרים את זכאותכם. להודעה תצורף גם סיסמה ראשונית שתאפשר לכם להיכנס לאתר ההגרלות. לאחר קבלת הסיסמה היכנסו לאתר וודאו שכל הפרטים שלכם נכונים.

כעת אתם וודאי מעוניינים להירשם לפרויקט, ואת זה תעשו על ידי כניסה לאתר ההרשמה להגרלות. באתר תמצאו את רשימת הפרויקטים ותוכלו להירשם לפרויקטים הפתוחים בלבד. תוכלו להירשם לכמה פרויקטים שתרצו, אך התנאי להרשמה להגרלה הוא אישור זכאות תקף ושיוך לסדרה המתאימה.

לרשימת הפרויקטים המוגרלים

טופס הרשמה להגרלה

 האם כדאי להירשם לכמה הגרלות?

ניתן להירשם לכמה הגרלות, אך שימו לב שזכייה בהגרלה אחת מבטלת השתתפות בהגרלה אחרת. כך אם יש לכם עדיפות מסוימת לעיר אחת, לא תוכלו לבטל את הזכייה בעיר אחרת. לכן מומלץ שלא להירשם לפרויקטים שאינכם מעוניינים בהם.

השלב הבא הוא המתנה לתוצאות ההגרלה שיפורסמו זמן קצר לאחר שתיערך ההגרלה באתר התכנית. ההגרלות נערכות במהלך עשרת הימים שלאחר סגירת ההרשמה ותוצאותיהן יישלחו גם בדואר האלקטרוני ובאמצעות מסרונים.

בדיקת האפשרות למימון הדירה

ברכות, זכיתם בהגרלה, אך אין זה אומר שהדירה מונחת בכיסכם. 

אם אין לכם את ההון הדרוש לא תוכלו לממש את הזכייה. כעת עליכם לוודא שביכולתכם לקבל משכנתא מאחד הבנקים למשכנתאות. ודאי תשמחו לדעת שרוכשי דירה במסגרת התכנית זכאים למשכנתא מוגדלת כדי לסייע להם

במימון הרכישה.

ארנק, כסף, מימון, מטבע, שטר

בחירת הדירה וחתימת החוזה

זהו למעשה השלב האחרון והוא עלול להיות מעט מלחיץ. אתם תוזמנו למשרדי החברה הבונה כדי לבחור את דירתכם בתוך 45 דקות. זה בהחלט זמן קצר, לכן חשוב שעוד קודם להגעתכם תאספו מידע על הדירות המוצעות בפרויקט. בפועל אתם תבחרו דירה מתוך מלאי הדירות הקיים באותו רגע, לכן לא תוכלו להחליט מראש איזו דירה לקחת.

חשוב להגיע בדיוק במועד שנקבע, כיוון שבמקרה של איחור רשאית החברה לבטל את זכייתכם ולהעבירה לזוכה הבא בתור. לאחר בחירת הדירה תחתמו על חוזה רכישה, הכולל התחייבות שלא למכור את הדירה במשך חמש שנים. בחלק מהמקרים תידרשו לשלם גם מקדמה במעמד חתימת החוזה ויש לבוא מוכנים לכך.


השאר תגובה

Your email address will not be published.