האיש שמשווק מיזמי נדל"ן לקבוצות איכות – דרור הלוי

0

יזם שמתמקד באוכלוסייה איכותית (דרור הלוי) וראש ממשלה יוצא סיירת מטכ"ל (אהוד ברק) – לא מפתיע שדרכיהם של השניים נפגשו

 

את אהוד ברק, ראש הממשלה לשעבר, אנחנו לא באמת צריכים להכיר לכם. אמנם הוא פרש מהחיים הפוליטיים, אבל עדיין אפשר לראות אותו מושך בחוטים פה ושם. לפני כשלוש שנים קנה ברק 5 דירות בפרויקט ICON TLV שיוקם בסמוך לכיכר רבין בתל אביב על ידי קבוצת העיר החדשה של יזם הנדל"ן דרור הלוי. בין השניים יש הרבה מן המשותף: יוצאי סיירת מטכ"ל, וקיבוצניקים שעברו מן הסוציאליזם הקיבוצי לקפיטליזם עסקי.

אוהד סרק
אהוד ברק. תמונה: ויקיפדיה

דרור הלוי הוא אחד מיזמי הנדל"ן הבולטים בישראל, ובשנים האחרונות הוא בוחר להתמקד בהתחדשות עירונית, בעיקר בתל אביב. הלוי מסביר שבעוד מחירי הדירות ברחבי הארץ עלולים להשתנות, בתל אביב המחירים צפויים לשמור על מגמת עלייה. בנוסף, קשה להשיג קרקעות לבנייה בישראל, והבחירה בהתחדשות עירונית מקלה על תהליך קבלת האישורים.

בפרויקטים שלו מקפיד הלוי להתרכז בקבוצות להן הוא משווק את הפרויקט. הוא מסביר כי האוכלוסייה הרוכשת היא חלק בלתי נפרד משווי הנכס, וכאשר קבוצות איכותיות מגיעות הן יוצרות למעשה סביבת חיים חדשה.

דרך קבוצות האיכות הגיע הלוי לעסוק בנדל"ן, אי שם בשנות ה-90, אז ארגן קבוצת יוצאי יחידות קרביות כדי להקים את כפר אורנים בסמוך למודיעין. קבוצת האיכות הבאה שקיבץ הלוי הייתה במגדל ההיטקיסטים בתל אביב – קבוצת עובדי הייטק שרכשה 330 דירות במגדל במזרח תל אביב. המכירה הראשונה שלו לאהוד ברק הייתה כחלק מקבוצת הרכישה להקמת מגדלים לאלפיון העליון במקום מתחם בית החולים אסותא הישן בתל אביב. הדירה שברק קנה אז הייתה שווה כ-8 מיליון שקל.

הפרויקט האחרון של הלוי, בו קנה ברק 5 דירות, נמצא בפינת הרחובות אבן גבירול ומאנה בתל אביב. מדובר בבניין שיתנשא לגובה של 7 קומות ויכלול 98 דירות. ברק רכש 5 דירות בכ-12.5 מיליון שקל, וגם כמעט כל שאר הדירות בפרויקט כבר נמכרו.

קבוצות הרכישה של הלוי פועלות בצורה ברורה ויעילה. מאתרים אזורים ישנים ומתחמים לא מפותחים, ומחדשים אותם. בין אם בעזרת תוכנית תמ"א 38 או תוכניות פינוי-בינוי. להלוי קבוצה גדולה של רוכשים פוטנציאליים שהולכת איתו במשך שנים. חלקם רוכשים דירות להשקעה, וחלקם מחפשים דירות למגורים, עבורם או עבור הילדים.

 

האם מחירי הדירות יירדו?

כיזם נדל"ן פעיל במדינת ישראל, לדרור הלוי יש גם תפיסה באשר למחירי הדיור, ולאפשרות לירידה משמעותית בקרוב. הוא סבור שתהיה התמתנות במחירים מחוץ לתל אביב, אבל הוא לא מוכן לדבר על נפילה. הוא טוען שירידה של עשרות אחוזים במחירים פשוט אינה אפשרית, וקשה לומר האם הוא מדבר מנהמת ליבו כיזם נדל"ן או שאכן כך הוא סבור.

dror halevi
דרור הלוי

בכל אופן, הלוי סבור שבתל אביב המחירים ימשיכו לעלות, לכן הוא מתמקד בהתחדשות עירונית בעיר. לפני מספר שנים ניסה הלוי את כוחו בעסקת נדל"ן גדולה בראש העין החדשה, תוך ניסיון למכור דירות בפחות ממיליון שקל לדירה. המיזם זכה להתעניינות תקשורתית, אולם לא יצא אל הפועל בסופו של דבר. הלוי מסביר שהם הבינו שלא יהיה ערך מוסף לקונים ושהם לא ירוויחו כל כך הרבה ביחס למחירי השוק, לכן ירדו מהפרויקט.

למרות רצונו ליזום פרויקטי נדל"ן נוספים גם מחוץ לתל אביב, כרגע הלוי נשאר בגבולות העיר הגדולה. הוא מסביר שיש בעיה של היעדר משילות וחוסר ודאות, והתנאים שמשתנים במהירות גורמים לבנייה באזורים גבוליים להיות מסוכנת עבורו כיזם. בינתיים ממשיך הלוי ליזום פרויקטים בהם לדעתו הרוכשים ירוויחו, וגם הוא כיזם. כך שני הצדדים מרוצים והעסקה משתלמת.


השאר תגובה

Your email address will not be published.