לא חייבים להיחנק מהלוואות: כך תעצבו את הבית בעצמכם

0

רכישת דירה היא תהליך שכרוך בהוצאות מרובות, אבל זה לא אומר שגם על עיצוב הבית צריך לקחת הלוואה. הטיפים הבאים יעזרו לכם לעצב בטוב טעם בעצמכם, בלי לחרוג מהתקציב

עיצוב הבית הוא נושא שמרתק חלק מבעלי הדירות ומרתיע אחרים. לאור העובדה שבשלב הזה אנחנו כבר אחרי תהליך לקיחת משכנתא והוצאות מרובות נוספות, רבים מאיתנו לא משוכנעים שיש להם את היכולת או הרצון לשלם על שירותי אדריכלות ועיצוב פנים מקצועיים. האם יש דרך ליהנות מהעיצוב שתמיד חלמנו עליו גם במצב כזה או שמא נגזר עלינו להתפשר?

עיצוב הבית
לעצב את הבית בקלות בלי לשבור חסכונות

למרבה המזל, בהחלט יש סיכוי שתגיעו אל מה שתמיד חלמתם עליו גם לבד, ואפילו מבלי להגזים מבחינת העלויות. כך תעשו זאת צעד אחר צעד:

1. חשבו ברמת המאקרו

טעות נפוצה מאוד בכל הקשור לעולם של עיצוב הבית היא מחשבה בקטן. אנחנו מתמקדים בפינה ספציפית או מתאהבים ברהיט מסוים, וממהרים להוציא את כרטיס האשראי מבלי לחשוב על ההשלכות. כדי להימנע ממצב של התנגשות בין סוגי עיצוב שונים או פשוט מ"בלגן" בעיניים, חשוב לעצור לפני שמתחילים ולנסות ליצור לוח השראה שכולל תמונות של בתים שאהבתם. אחרי שיש לכם כמה דוגמאות כאלה מול העיניים, נסו להבין מה מאחד ביניהן. מהו הסגנון ואיזה קו עיצובי משותף לכולם? 

 

  1. התעלמו מטרנדים

או לפחות אל תתנו להם לבלבל אתכם. טרנדים של אדריכלות ועיצוב פנים יכולים להיות מסקרנים ומושכים, אבל אף אחד מאיתנו לא היה רוצה לחיות בתוך קטלוג. הקו העיצובי שתבחרו ממש לא חייב להיות הצעקה האחרונה בתחום, אלא ללוות אתכם לאורך שנים ארוכות. אם אתם מתלבטים, העדיפו סגנונות רגועים וצבעים נייטרלים, על פני עיצוב הבית בסגנון צעקני שעלול לתסכל אתכם בעתיד.

 

  1. הגדירו מסגרת תקציבית לפני שמתחילים

הדיבורים על משכנתא גרמו לכם להתרחק משיחות על עלויות? הינה אחת הכרחית. אדריכלות ושיקולי תקציב הולכים יד ביד, למרות שמדובר בנושא שלא תמיד רוצים לעסוק בו. אל תנסו להגדיר את המסגרת שלכם בהתאם לעלות של בית החלומות שלכם, אלא התחילו בשאלה כמה אתם באמת יכולים להרשות לעצמכם. בעתיד תוכלו לחסוך מעצמכם עוגמת נפש גדולה, ולהיצמד רק לפריטים שאתם יכולים לעמוד ברכישתם. 

 

  1. הפרידו בין רצוי להכרחי

חלקו את תוכניות עיצוב הבית לפי חדרים או חללים. בכל חדר, ערכו רשימת פרטי ריהוט וחפצים שהייתם רוצים לרכוש. בשלב הבא, דרגו אותם מההכרחי ביותר לרצוי. לאחר הגדרת העלויות של כל הפריטים או הפעולות ההכרחיות לטעמכם (סיוד, החלפת משקופים וכדומה), עברו אל מה שנמצא תחת הרשות. על חלק מהפריטים שנמצאים בסעיף ה"רשות" תצטרכו לוותר, אבל לגבי כמה מהאחרים תוכלו למצוא פתרונות שונים כמו רכישה בחנויות יד שנייה למשל.

אדריכלות ועיצוב
טיפים לעיצוב הבית בלי לחרוג מהתקציב

 


השאר תגובה

Your email address will not be published.