Deprecated: Optional parameter $list declared before required parameter $submit_text is implicitly treated as a required parameter in /home1/nadlantime/public_html/wp-content/plugins/yikes-inc-easy-mailchimp-extender/public/helpers.php on line 14

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home1/nadlantime/public_html/wp-content/plugins/yikes-inc-easy-mailchimp-extender/public/helpers.php:14) in /home1/nadlantime/public_html/wp-content/plugins/ip2location-country-blocker/ip2location-country-blocker.php on line 2058

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home1/nadlantime/public_html/wp-content/plugins/yikes-inc-easy-mailchimp-extender/public/helpers.php:14) in /home1/nadlantime/public_html/wp-content/plugins/ip2location-country-blocker/ip2location-country-blocker.php on line 2059

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home1/nadlantime/public_html/wp-content/plugins/yikes-inc-easy-mailchimp-extender/public/helpers.php:14) in /home1/nadlantime/public_html/wp-content/plugins/ip2location-country-blocker/ip2location-country-blocker.php on line 2060

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home1/nadlantime/public_html/wp-content/plugins/yikes-inc-easy-mailchimp-extender/public/helpers.php:14) in /home1/nadlantime/public_html/wp-content/plugins/ip2location-country-blocker/ip2location-country-blocker.php on line 2061
איך תשפיע עליית הריבית על הזוגות הצעירים – נדל"ן טיים

איך תשפיע עליית הריבית על הזוגות הצעירים

0

לאחרונה הועלתה הריבית במשק לשיעור של 0.25%, אומנם זוהי עליה מזערית אך איך היא תשפיע על המשק

עליית הריבית האחרונה במשק לשיעור של 0.25% (שיעור הריבית הקודם היה 0.1%) הגם שהינה נחשבת עלייה בשיעור מזערי, עדיין מסוגלת לגרום לתזוזה ולשינוי במשק כאשר הצפי הוא שזוגות צעירים יתקשו לקנות דירה בעקבות כך כיוון שכאשר הריבית על המשכנתאות גדלה, היכולת להחזיר את אותה משכנתה פוחתת, סך כל המשכנתאות יורד, והדבר מביא לפחות התחלות בנייה ופחות היצע של דירות שמחיריהם יישארו ברמתם הגבוהה.

מומחים סוברים שהמשקיעים יוכלו עתה לגייס מימון בצורה מופחת וכן שתהיינה פחות עסקאות של נדל"ן למגורים ובהתאמה היצע הדירות יפחת.

קבלת מפתח
בדרך לדירה חדשה משלמים יותר

השפעת העלאת הריבית על המשק

עוד צופים המומחים שתהיה ירידה בכמות עסקאות הנדל"ן בשוק וכן שסך סכומי המשכנתא עבור משקי בית יקטן ותהיה ירידה בגובה העסקאות.

לאחר כשלוש שנים וחצי בהן נותרה ריבית בנק ישראל בעינה ולמעשה הייתה הריבית הנמוכה בעולם, נקבע בנובמבר 2018 על העלאה, מזערית אמנם, של אחוז הריבית ל-0.25%. זוהי העלאת הריבית הראשונה לאחר שבע וחצי שנים.

הוועדה המוניטרית בראשות ממלאת מקומה של הנגידה בבנק ישראל, החליטה על ההעלאה שתשפיע באופן מידיי על כל מסלולי הפריים במשק ולאחר מכן גם על יתר המסלולים הרלוונטיים.

כיצד הריבית במשק קשורה לענף הדיור

כאשר מדובר על אחוזים מזעריים של ריבית שעולה אל תתנו לדבר להטעות אתכם שכן מדובר במצטבר בסכומים גבוהים לאורך שנים של משכנתא אליה אנו מחויבים בתעריף מסוים.

כמובן שכאשר הריבית גם המחיר שלה במסלול אליו התחייבנו עולה במידה וחתמנו על משכנתא צמודה למדד שאינה קבועה.

בעקבות כך מאות אלפי בתי אב בישראל יידרשו מעתה לשלם יותר על כל תשלום שירד להם כל חודש לטובת החזר המשכנתא וכך יכול להתחיל כדור שלג נוסף במשק אשר בעקבותיו משקיעים יעדיפו לשים את כספם בחזרה במסלולי השקעה בבנקים לאחר ששנים ארוכות נדרשו למצוא חלופות אחרות לכך ושוק הנדל"ן שנהנה מכך יוכל להתחיל להצטמק.

כמובן שרבים יגידו שזה דבר טוב ושסוף-סוף מחירי הדירות יתחילו לרדת אך אחרים יאמרו שהדבר פשוט יוביל להפחתה של התחלות הבנייה, היצע הדירות ירד והמחירים יישארו ברמתם הגבוהה.

תמונת רחפן
החלוק על בית בישראל הולך ומתרחק

מדוע נתקבלה ההחלטה להעלות את הריבית דווקא עכשיו?

בנק ישראל מנהל ומוציא לפועל את תכניותיו הכלכליות לאחר שיקולים רבים כאשר בראש מענייניו נמצא המשק הישראלי על כל רבדיו והוא מביא בחשבון גורמים רבים, אך חשש מעליית האינפלציה היא כנראה השיקול המרכזי בהחלטתו להעלות את הריבית והכלי הכלכלי עומד לרשות הבנק כאשר הוא חושש מאינפלציה הוא העלאת הריבית.

בעקבות עליית מחיריהם של שירותים ומוצרים שונים במשק החליט בנק ישראל שלא להתעכב עוד.

איך זה עובד בפועל: כאשר הריבית גבוהה יותר היא מעלה מחיר הכסף, דוגמא: ההלוואות מתייקרות בעקבות הצמידות שלהם למדד + פריים על פי רוב. יש פחות כסף במשק ופחות כסף לקנות את אותם מוצרים ושירותים שהחלו לעלות וכך עלייתם נבלמת או לכל הפחות מתרסנת.

בפועל על פי רוב אפשר לצפות להתחזקות השקל מול הדולר ומול שאר המטבעות המובילים בעולם, כאשר כבר עכשיו אנו עדים למגמה כזאת.

איך העלאת הריבית והתחזקות השקל משפיעה על הציבור

מי שיכולים ליהנות מעליית ערך השקל הם הצרכנים הקונים מוצרים בחו"ל, כרטיסי טיסה וכו' אך מי שעלול להיפגע הם היצואנים אשר משלמים את המשכורות ואת שאר ההוצאות שלהם כאן בארץ בשקלים אך את הכנסותיהם מרוויחים במטבע חוץ וכאשר ערך השקל עולה מול אותם מטבעות הם מרוויחים פחות.

כאמור ההשפעה הישירה היא על לוקחי ההלוואות והמשכנתאות אשר יצטרכו לחשב מסלול מחדש בעקבות העלאת הריבית ולהחליט האם יש באפשרותם להתחייב לאותם סכומים כאשר המגמה הברורה היא לעליית ריבית נוספת בעוד כמה חודשים.

כמובן שכל צעד שבנק ישראל לוקח נעשה בהתאמה לצעדים הנעשים בעולם ולשינויים המוניטריים בכלכלה הגלובלית ובעיקר שינויים בריבית בארה"ב אשר מכתיבים את צעדיו.

 

חפשו אותנו בטלגרם חדשות הנדל"ן >>>

 


השאר תגובה

Your email address will not be published.