להרגיש בבית מהרגע הראשון: טיפים למעבר אל בית דיור מוגן

0

דיור מוגן מציע מגוון רחב של יתרונות לבני גיל הזהב, אבל מה לגבי התחושה הביתית? אם אתם חוששים מהשינויים בסביבת המגורים, אלה הטיפים שיעזרו לכם לשמר את תחושות הביטחון והנוחות

דיור מוגן

מעבר דירה הוא תמיד אתגר במובן כזה או אחר, ומעבר לבית דיור מוגן יכול להיות מהלך משמעותי במיוחד. כדי להפחית מהחשש ולהקל על התהליך, צירפנו מספר טיפים שיעזרו לכם להרגיש בבית כמה שיותר מהר:

1. התחברו למעצב הפנימי שבכם – גם אם אין לכם כישורי עיצוב מיוחדים, עשו את המיטב כדי לעצב את דירת המגורים החדשה. אחת מהדרכים לעשות את זה היא על ידי הצבה של תצלומים אהובים, חפצים שימושיים או פריטים שמסמלים עבורכם את הבית הנוכחי. כך תוכלו להפחית את כמות השינויים, ולהקיף את עצמכם בדברים שאהובים עליכם.

2. צרו את השגרה החשובה לכם – בתי דיור מוגן מציעים פעילויות שונות, החל מחדר כושר ועד לחוגים. כדי להחזיר לעצמכם את תחושת היציבות שעשויה להתערער, פנו אל אנשי הצוות כדי לקבל את כל המידע הנדרש שיעזור לכם ביצירת השגרה האהובה עליכם. החל ממציאת בית הקפה הקרוב ביותר, דרך הצטרפות לאחד מהחוגים המוצעים בבית ועד להשתתפות באירועים הקרובים. ברשת מגדלי הים התיכון למשל, הדיירים יכולים ליהנות גם מהצטרפות למבחר קורסים והרצאות, שמעשירים את שגרת היומיום שלהם ומוסיפים להם ערך מוסף.

3. צאו להכיר את השטח – סביבת הבית היא חלק משמעותי לא פחות מאשר הבית עצמו. המיקום ודאי היה אחד מהפרמטרים ששמתם עליו דגש בבחירת הבית, וכעת הגיע הזמן לערוך איתו היכרות אישית. צאו לטייל בסביבה, מצאו את המקומות הקרובים שחשובים לכם (הבנק, קופת החולים, הפארק הסמוך ועוד), ותוכלו להתחיל ולהתערות בסביבה החדשה.

4. ערכו היכרות עם השכנים – בתי דיור מוגן מעניקים מסגרת חברתית מעולה, ואין ספק שאתם צפויים להכיר חברים חדשים וליצור קשרים עמוקים. אל תוותרו על פעילויות חברתיות, מפגשים או שיחות שמתקיימות בחללים המשותפים. תוכלו להיעזר באנשי הצוות כדי לרכך את הנחיתה.


השאר תגובה

Your email address will not be published.