Deprecated: Optional parameter $list declared before required parameter $submit_text is implicitly treated as a required parameter in /home1/nadlantime/public_html/wp-content/plugins/yikes-inc-easy-mailchimp-extender/public/helpers.php on line 14

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home1/nadlantime/public_html/wp-content/plugins/yikes-inc-easy-mailchimp-extender/public/helpers.php:14) in /home1/nadlantime/public_html/wp-content/plugins/ip2location-country-blocker/ip2location-country-blocker.php on line 2058

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home1/nadlantime/public_html/wp-content/plugins/yikes-inc-easy-mailchimp-extender/public/helpers.php:14) in /home1/nadlantime/public_html/wp-content/plugins/ip2location-country-blocker/ip2location-country-blocker.php on line 2059

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home1/nadlantime/public_html/wp-content/plugins/yikes-inc-easy-mailchimp-extender/public/helpers.php:14) in /home1/nadlantime/public_html/wp-content/plugins/ip2location-country-blocker/ip2location-country-blocker.php on line 2060

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home1/nadlantime/public_html/wp-content/plugins/yikes-inc-easy-mailchimp-extender/public/helpers.php:14) in /home1/nadlantime/public_html/wp-content/plugins/ip2location-country-blocker/ip2location-country-blocker.php on line 2061
מהו התהליך של רישום דירה בטאבו וכמה זה עולה לנו – נדל"ן טיים

מהו התהליך של רישום דירה בטאבו וכמה זה עולה לנו

0

דירה חדשה היא עניין משמח מאוד, אולם רגע לפני שאתם סוגרים עסקה כדאי לבדוק את נושא הרישום בטאבו. מהו התהליך של רישום דירה בטאבו ומהם העלויות, מיד תגלו.

 

מהו רישום דירה בטאבו?

טאבו הוא כינוי ללשכת רישום המקרקעין בישראל, ולמעשה רישום בטאבו הוא הליך בו רושמים נדל"ן באופן מסודר כדי לאפשר מסחר נוח ויציב. כאשר אדם מעוניין לקנות דירה עליו לפנות לטאבו, לעיין בפנקסים, ולקבל תמונת מצב של הנכס. הנתונים יכללו מיקום הנכס, גודלו, סוג הזכות בנכס ושם הבעלים וכן התרעה על שיעבודים.

עיון במסמכים הללו מסייע לאדם הרוכש דירה, מקל עליו את ההחלטה, ומיידע אותו במקרה שקיימות בעיות בקשר לנכס. יחד עם זאת, קיימות דירות שלא נרשמו בטאבו, ואם אתם קונים דירה עליכם לבדוק האם היא רשומה, ולרשום אותה במקרה הצורך. בנוסף, אם הדירה כבר רשומה והחלטתם לקנות אותה עליכם לשנות את הרישום כך שיהיה על שמכם.

 

קניית דירה שכבר רשומה בטאבו

אמנם יש דירות שלא נרשמו בטאבו, אולם מרבית הדירות כבר רשומות, וכאשר אתם רוכשים את הדירה אתם למעשה צריכים לבצע רישום העברת זכויות. זהו רישום מאוד שכיח בתחום, במסגרתו הזכויות בנכס מועברות לקונה, ובדרך כלל זהו השלב האחרון של עסקת מכירה של דירה.

 

מהו התהליך של רישום דירה?

תהליך רישום הדירה מתחיל בשלב בו אתם מחליטים לרכוש את הנכס. אחרי חיפושים אינספור, בדיקות ומחשבות, החלטתם שאת הדירה הזו אתם רוצים לקנות. אתם יושבים עם המוכר, מסכמים על המחיר וחותמים על החוזה. כעת עליכם לשלם מקדמה לעורך הדין שמייצג את המוכר ולרשום הערת אזהרה על הנכס.



מהי הערת אזהרה?

הערת אזהרה נרשמת כדי להודיע שהרוכש מחזיק בזכויות חלקיות על הנכס, וכדי למנוע מבעל הזכויות בנכס לעשות בו עסקה נוספת בטרם הושלמה העסקה הראשונית. את הערת האזהרה רושמים בלשכת רישום המקרקעין והיא מסייעת להגן על זכויותיו של הקונה.

 

השלמת התהליך

בשלב הבא בתהליך רישום הדירה המוכר צריך להסדיר את החובות שקשורים בנכס הנמכר. כך לדוגמה, אם יש לו משכנתא או שיעבודים עליו להסדיר אותם כדי שיהיה אפשר להשלים את העסקה. לאחר מכן יועבר הסכום המלא למוכר, ימסר המפתח לקונה ויירשמו בטאבו הזכויות הסופיות על הדירה. בנוסף, אם הרוכש לקח הלוואת משכנתא, תירשם גם אזהרת משכנתא בנסח הטאבו.

 

המסמכים הנדרשים

כדי לבצע את הרישומים בנסח הטאבו יש להגיש לרשם המקרקעין מסמכים מסוימים. את המסמכים יש להדפיס מראש, ולהקפיד שהם יהיו נקיים משגיאות ומכילים אימות חתימה על ידי עורך דין. כאשר מדובר בעסקה של העברת זכויות בנכס ייעשה שימוש במסמכים שנקראים שטרות וביניהם שטרות מכר, שטרות העברת זכות חכירה ועוד.

 

ירושה

מקרה נוסף בו יש לבצע רישום של דירה בטאבו הוא ירושה. דירה, נכס או קרקע שניתנו לאדם בירושה יירשמו לאחר מתן צו מבית המשפט או מרשות מוסמכת אחרת. היורשים החוקיים ירשמו בטאבו, וכדי לעשות זאת יש להביא את המסמכים המשמשים לרישומי ירושה והערות אזהרה.

 

רישום דירה חדשה בטאבו

העברת בעלות על דירה ורישום דירה שהתקבלה בירושה היא תהליך בו הדירה כבר רשומה בטאבו ועוברת לבעלים חדשים, אולם רישום דירה חדשה לחלוטין הוא תהליך שונה מעט. דירה חדשה בדרך כלל נרשמת על ידי הקבלן או היזם, אולם לעתים תיתקלו בדירה חדשה שלא נרשמה. יזמים וקבלנים מתרשלים לעתים ברישום הדירות, ומשרד הבינוי והשיכון מפרסם רשימה של חברות בנייה שהן סרבניות רישום. במקרה שהקבלן לא רשם את הדירה בטאבו תוכלו לתבוע אותו על פי פרטי החוזה, כך שיבצע את הרישום וגם ישלם לכם פיצוי על פי החוזה.

 

כמה עולה לרשום דירה בטאבו?

כאשר מדברים על עלות רישום דירה בטאבו יש לבצע חלוקה בין דירה חדשה מקבלן שטרם נרשמה לבין דירה רשומה שיש לשנות את פרטי הבעלות עליה. רישום ראשוני הוא תהליך מעט מסובך שבדרך כלל מרוכז על ידי היזם שמוכר לכם את הבית. במסגרת חוזה המכירה אתם משלמים ליזם גם את עלות הרישום, וכדאי להיעזר גם בעורך דין מטעמכם שיוודא שהתהליך מתקיים בצורה נכונה.

אם אתם גרים בבית החדש כבר שנים, וגיליתם רק עכשיו שהוא טרם נרשם בטאבו עליכם לפתור זאת בעזרת עורך דין. עליכם לברר מהי הסיבה שהוא לא נרשם, ובמקרה הצורך תוכלו לטבוע את הקבלן. אם הקבלן כבר נעלם תצטרכו לבצע את הרישום בעצמכם, כאשר רישום ראשוני בטאבו עשוי לעלות אלפי שקלים אם משקללים גם את שכר הטרחה לעורך הדין.

אז כמה עולה לרשום דירה באטבו, אם אתם קונים דירה שכבר רשומה בטאבו עליכם רק לשנות את הרישום בטאבו. זהו תהליך פשוט יחסית, שכרוך באגרה של כ-200 שקלים. בנוסף לעלות האגרה תהיו זקוקים גם לעזרתו של עורך דין שיגבה מכם שכר טרחה.

עורכי דין גובים סכומים שונים בעבור עבודתם, אולם שכר הטרחה המקובל בתחום בעבור ייצוג בעת קניית דירה הוא חצי אחוז מסכום העסקה פלוס מע"מ. יחד עם זאת, קיימים עורכי דין רבים בישראל, וישנה תחרות קשה, ובפועל יש עורכי דין שגובים גם רבע אחוז כדי להגדיל את כמות הלקוחות.

רישום דירה בטאבו הוא תהליך חשוב שמסיים את עסקת מכירת הדירה. משמעות הרישום היא למעשה קביעת הבעלות על הדירה, וכאשר יש בעיות ברישום הדירה עלולה להתגלות בעיה בעסקת המכירה. כדי לרשום את הדירה בטאבו כדאי להיעזר בעורך דין מקצועי המתמחה בתחום, ולהקפיד לעשות את הדברים בצורה הטובה ביותר.

הזמנת נסח טאבו


על מנת לקבל את נסח הטאבו ממאגר רישום המקרקעין (במשרד המשפטים) ניתן להיכנס לאתר דואר ישראל ולשלוח טופס מקוון.
ניתן לצפות בנסח טאבו באתר או בדואר האלקטרוני. שירות זה זמין ופתוח לכולם.
מחירון:
צפייה באינטרנט: 15 ש"ח + 5.70 עמלת דואר.
דמי משלוח בפקס עד חמישה עמודים ללא תשלום. כל עמוד נוסף 1.30 ש"ח.

 

מנים.


השאר תגובה

Your email address will not be published.