איך לנקות את הספה?

0

ספות ביתיות משמשות אותנו על בסיס יומיומי, ומהוות חלק בלתי נפרד מהרושם הראשוני שנוצר עם הכניסה לסלון. איך שומרים עליהן נקיות מכתמים ולכלוך? המדריך הבא יעזור לכם

 

ספות נועדו להשתלב בבתים במשך תקופה ארוכה. איש מאיתנו אינו רוכש ספה רק כדי להחליף אותה אחרי חודשים ספורים, ולכן חשוב לנו מאוד לשמור על המראה שלהן. מנגד, העובדה שהן נמצאות בשימוש בלתי פוסק מעמידה אותן בסיכון להתלכלך ולהיהרס, ולכן אם אתם מתמודדים עם כתם חדש – אתם ממש לא לבד. משקה שנשפך, עט שנפתח וחיית מחמד שחזרה מטיול ומיהרה לקפוץ על הספה, הן רק כמה דוגמאות ש"מאיימות" על שלומן של ספות. אז מה עושים?

שלב ראשון: מזדרזים. ספות בד, שהן הנפגעות הראשונות מכתמים כאלה, יתקשו להתמודד עם כתמים שחלחלו לתוכן. ולכן הדבר החשוב ביותר הוא להגיב באופן מידי. 

 

שלב שני: אבחון סוג הכתם. אם מדובר למשל בחתיכת עוגה שנפלה על הספה, כך שהכתם כולל גם חתיכות או גושים, יש להסיר אותם ראשונים כדי למנוע מהם להוביל להכתמה נוספת. ייתכן שתרצו לשאוב את יתר החתיכות הקטנות יותר, כדי שלא תמצאו את עצמכם מורחים אותן אל תוך הספה ויוצרים כתמים גדולים יותר, כשתעברו לשלב של שפשוף הכתם.

 

שלב שלישי: הסרת הכתמים באופן ידני. יש להשתמש במים או בחומר ניקוי – בהתאם למאפייני הספה. אם אינכם בטוחים, העדיפו תמיד לנסות את החומר על נקודה קטנה בחלקה הפנימי של הספה, ורק אחרי שראיתם שהחומר לא יוצר כתם – המשיכו אל אזורים אחרים. שימו לב שאם הספה שלכם כוללת חלקי מתכת, מה שמאפיין למשל כורסאות טלוויזיה בעלות מנגנונים מכניים, חשוב להימנע מהשפרצה של החומרים עליהם. 

 

טיפ לסיום: כאשר מדובר על ספות או כורסאות בעלות ריפוד שניתן להסרה, ניתן להסיר אותו ולשלוח לניקוי יבש. כך תימנעו משפשוף הכתם אל תוך הכריות עצמן. אפשרות נוספת היא הזמנת חברת ניקוי ספות שתוכל לסייע לכם להתמודד עם כתמים קשים להסרה. התנהלות נכונה יכולה לעזור לכם לשמור על הריהוט לאורך זמן.


השאר תגובה

Your email address will not be published.