כמה עולה לשכור דירה בתל אביב, כמה לקנות, ואיך נכון לחפש

0

הלב הפועם של ישראל, עיר ללא הפסקה, העיר הלבנה ועוד- לתל אביב יש אינסוף כינויים ושפע של יחסי ציבור, לכן ברור לחלוטין מדוע אתם חושבים על דירה בעיר. ריכזנו עבורכם את כל מה שחשוב לדעת על השכרה של דירות בתל אביב וגם על קנייתן.

 

יוקר המחיה

בשנים האחרונות מדברים על כל במה אפשרית על יוקר המחיה, ואחת הדוגמאות הבולטות ליוקר המחיה הוא שוק הדיור. כמו במונופול, משחק הקופסא המוכר, שם העיר תל אביב יקרה יותר מכל עיר אחרת, כך גם במציאות- המחירים של דירות בתל אביב עולים על כל דמיון.

אבל למרות המחירים היקרים, לתל אביב יש הרבה מה להציע. קירבה למקום העבודה, אתרי בילוי לרוב, חופי ים והרבה וייב עושים את תל אביב ליעד מגורים נחשק. לא משנה אם אתם רוצים לקנות או לשכור דירה, כדאי שתדעו את הדברים הבאים.

תור בסופר

מצא את ההבדלים

כאשר מדברים על דירות בתל אביב חשוב להכיר את ההבדלים בין האזורים השונים בעיר. לא דומה הצפון הישן לשכונת התקוה, לא מבחינת המחיר, ולא מבחינת הרכב התושבים. כמו שאתם בטח יודעים, דרום העיר מבוקש פחות למגורים ומתוך כך גם זול יותר, ואילו מרכז וצפון העיר נחשבים ליקרים ומבוקשים הרבה יותר.

בשנים האחרונות חלה נדידה של מרכז העיר מעט דרומה יותר. אמנם אזור כיכר רבין ורחוב אבן גבירול נחשבים למקום מרכזי בעיר, אבל גם שדרות רוטשילד ורחוב אלנבי תופסים מקום מרכזי בחיי הלילה. בגלל המחירים היקרים באזורים הצפוניים יותר נדדו אוכלוסיות לדרום וכך חל תהליך של התחדשות עירונית.

בנוסף, שכונות שבעבר לא היו מבוקשות למגורים קיבלו קהל צעיר שחיפש מגורים בזול ומצא אותם בשכונות דרום העיר. כך לדוגמה, הפכה שכונת פלורנטין למלאה בצעירים ומחירי השכירות בה עלו בהתאם. גם שכונות מרוחקות יותר כמו שכונת שפירא קיבלו זריקת עידוד, וכיום בשפירא חיים גם היפסטרים תל אביבים רבים.

קנייה והשכרה של דירות בתל אביב תהיה מושפעת מאופי השכונה וממה שאתם מחפשים. אם אתם מעוניינים להשכיר דירה למגורים עליכם להתרכז בכאן ועכשיו. תחפשו אזור שעונה על הצרכים שלכם, ודירה שמכירה מותאם לתקציב שהגדרתם. לעומת זאת, אם אתם מחפשים דירה לקנייה אתם בטח חושבים גם על עלייות מחירים עתידיות. בהקשר הזה תחפשו דירות במחירים סבירים עם פוטנציאל צמיחה משמעותי.

 

איך בוחרים דירות בתל אביב?

חיפוש דירה להשכרה או קנייה בתל אביב יהיה מבוסס בדרך כלל על שתי פונקציות מרכזיות: מיקום ומחיר. תל אביב היא אבן שואבת לצעירים שמחפשים קרבה לאתרי הבילוי של העיר. צעירים רבים בוחרים לשלם יותר כסף על שכירות כדי ליהנות מכל מה שהעיר הגדולה מציעה להם. עבור אלה בדרך כלל תהיה חשיבות לגור במקומות המרכזיים בעיר.

חיפוש דירה על פי מיקום לא חייב להתרכז דווקא במקומות היקרים בעיר, וגם בדרום העיר יש מקומות נחשקים יותר ונחשקים פחות. בסופו של דבר עליכם להכיר את המקומות המרכזיים בעיר ולהבין איזה אזור מתאים לכם.

ת"א

 

חיפוש על פי מחיר

השאלה הראשונה שיש לשאול היא כמה עולה לשכור דירה בתל אביב, שהרי סגנון חיפוש נוסף יתבסס על מחיר. בסופו של דבר התקציב שלנו מוגבל, בעיקר כאשר מדברים על קניית דירה בתל אביב, שעשויה להיות יקרה מאוד. כאשר מחפשים דירה בתל אביב חשוב שתתחילו מהגדרת התקציב המקסימלי שלכם. אחרי שתגבילו את התקציב תדעו באילו אזורים אתם יכולים לחפש, וכך תוכלו להתקדם עם מציאת הדירה.

 

פרויקטים מיוחדים

בשנת 2017 הודיעה עיריית תל אביב על פרויקט נדל"ן מיוחד במסגרתו הוגרלו 50 דירות להשכרה במחיר מוזל. מדובר בהשכרה של 3 שנים, עם אפשרות הארכה לשנתיים בתשלום חודשי של 3,500 ש"ח. הדירות ממוקמות ב-3 פרויקטים שונים בעיר: מגדל מידטאון תל אביב, פרויקט גני שפירא ומתחם יסוד המעלה. ההגרלה הזו כבר התקיימה בינואר 2018, אולם יתכן שעיריית תל אביב תקיים פרויקטים נוספים מן הסוג הזה, לכן כדאי שתהיו מעודכנים.

 

מה לגבי תיווך, האם קיימות דירות למכירה תל אביב ללא תיווך?

כמה עולה לשכור דירה בתל אביב ללא תיווך? חלק מהדירות נמכרות ומושכרות ישירות על ידי בעל הדירה, אך ישנם בעלי דירה שמעדיפים לא לעסוק במלאכת המכירה ומטילים את העבודה על מתווך. המתווך מחפש שוכר או קונה, ומתנהל מולו כנציגו של בעל הנכס. המתווך נתפס כבעל מקצוע שפועל עבור שני הצדדים. לבעל הנכס הוא מסייע למצוא קונה, ולקונה המחפש דירה הוא משמש מעין מומחה שכונתי ומסייע לו למצוא נכס שמתאים לו.

יחד עם זאת, המתווך נשכר על ידי המוכר, ורוב התועלת שהוא מספק מופנית אליו. האינטרס של המתווך הוא שהעסקה תושלם, לכן הוא עלול שלא ליידע את הקונה על בעיות בנכס. כך המתווך משמש מעין זרוע של המוכר, אך למרות זאת, בסופו של דבר בעסקאות רבות משולם שכרו של המתווך דווקא על ידי הקונה. כך זה במקומות בהם הביקוש גבוה, ותל אביב היא דוגמה טובה לכך.

שכונת מגורים ת"א

ישנם יתרונות מסוימים לרכישת דירה מתיווך, שכן המתווך מכיר את היצע הדירות ויידע לכוון אתכם לדירה המתאימה לכם. כך תחסכו זמן רב בחיפוש הדירה המתיש. יחד עם זאת, היתרון בפניה למתווך היא בעיקר בקרב אלה שלא מכירים מספיק את היצע הדירות בתל אביב ואת המחירים, ויוכלו להיעזר במתווך. מצד שני, המתווך עלול לנצל את חוסר הידע שלהם ולהוביל אותם לעסקה לא משתלמת. בנוסף, קניית דירה באמצעות מתווך עלולה לייקר את העסקה.

בסופו של דבר כדאיות הפנייה למתווך אינה עניין מוחלט, ואם בחרתם לחפש דירה למכירה תל אביב ללא תיווך חשוב מאוד שתכירו לעומק את שוק הדירות בתל אביב כך שתהיו חשופים לכל האפשרויות ותוכלו למצוא את מה שמתאים לכם. דירות בתל אביב יש המון, אבל כדי שתמצאו דירה בתקציב ובמיקום שמתאימים לכם חשוב לבצע את החיפוש בצורה נכונה.

 

איך מחפשים דירות בתל אביב?

חיפוש דירה בתל אביב, כמו כל דבר אחר בעידן הדיגיטלי, מתחיל באינטרנט. ראשית עליכם לצבור מידע עדכני על מחירי עסקאות ועל נתוניהן של השכונות השונות בעיר. אחר כך עליכם להתרכז באזורים שרלוונטיים עבורכם ולהתחיל לחפש בצורה ממוקדת יותר.

השתמשו באתר יד 2, ובאתרי חיפוש דירות אחרים שמציעים דירות להשכרה ולמכירה והשתמשו בפונקציות החיפוש השונות. בנוסף, כדאי להשתמש בקבוצות פייסבוק בהן מוצעות דירות להשכרה ומכירה. כך לדוגמה, תוכלו להצטרף ל"דירות שוות להשכרה בתל אביב" שמונה מעל 24 אלף חברים או ל"דירות להשכרה ריקות או שותפים בתל אביב" שמונה מעל 67 אלף חברים.

אולם בדירה בסופו של דבר תצטרכו לגור פיזית, לכן תהיו צריכים לכתת רגליכם כדי לבדוק את הנכס עוד בטרם חתימת העסקה. אם דירה מצאה חן בעיניכם והמחיר ברמת התקציב שלכם קיבעו עם בעל הבית ועירכו סיור בדירה. במהלך הצגת הדירה תשימו לב לפרטים הקטנים ונסו לחשוב האם זהו באמת המקום בו אתם רוצים לגור.

במהלך החיפושים תראו יותר מדירה אחת, ובסופו של דבר תצטרכו להחליט מהו היעד שלכם. הדירה שתבחרו תהיה הבית שלכם, ותעלה לכם הרבה כסף, לכן השקיעו זמן וסבלנות בחיפוש הדירה כדי שבסופו של דבר תצאו מרוצים.


השאר תגובה

Your email address will not be published.