איך לקנות דירות חדשות מקבלן בדרך הנכונה

0

אם ננסה לסדר את מחזור החיים של האדם הממוצע בעזרת ראשי פרקים, רכישת הדירה תהיה שלב משמעותי מאוד. אחרי סיום התיכון, השירות צבאי, התואר, מציאת העבודה והחתונה מגיע בדרך הכלל הרגע בו האדם הממוצע רוכש דירה.

 

רוב האנשים שואפים לרכוש דירה חדשה, ואנחנו כאן כדי להסביר לכם איך רוכשים דירה חדשה מקבלן בדרך הנכונה.

רכישת דירה היא אחד הדברים הפיננסיים המשמעותיים ביותר שהאדם הממוצע עושה בחייו. מדובר בהשקעה כספית אדירה, שמתרכזת כולה בנכס אחד ויחיד בו האדם רוצה לחיות. רוב האנשים קונים את הדירה עם משכנתא, מה שגוזר עליהם גם מחויבות רבת שנים. אם אתם עומדים לפני רכישת דירה אתם בטח חווים את ההתרגשות המהולה בחששות. מעולם לא התנסיתם בהשקעה כספית גדולה כל כך, וכדי לעשות זאת בצורה הטובה ביותר, חשוב שתכירו את כל הפרטים.

 

מה זה אומר דירה מקבלן?

כאשר מדברים על דירה מקבלן מתכוונים למעשה לדירה חדשה לחלוטין. דירה שאף אחד לא גר בה מעולם, ולמעשה אתם, הרוכשים, תהיו הראשונים להתגורר בה. היתרון המשמעותי שגורם לאנשים להעדיף את האפשרות הזו היא תחושת הראשוניות. להיכנס לבית שכבר גרו בו בעבר זו חוויה מרגשת פחות מבית אותו אתם חונכים.

סיבה נוספת, שיש שיראו בה סיבה טובה יותר, היא העובדה שדירה מקבלן היא מוצר ראשוני וערטילאי אשר אתם תוכלו להשפיע על העיצוב שלו. תוכלו לבחור מטבח, לבצע שינויים בחדרים ולמעשה להתאים את הדירה לצרכים ולחלומות שלכם בלי להרוס את מה שכבר היה מוכן.

אתם לא מתעניינים ביתרונות והחסרונות של רכישה מקבלן, כי כבר החלטתם שזה מה שאתם עומדים לעשות. אבל אתם מעוניינים בטיפים שיעזרו לכם לעבור את הרכישה בצורה הטובה ביותר. בדיוק בשביל זה אנחנו כאן.

חדר אמבטיה
בדרך לדירה חדשה

אל תתביישו לעצור ולחשוב

"מסודרים" היא סדרה ישראלית במרכזה ארבעה הייטקיסטים שעושים אקזיט. בפרק הראשון של הסדרה, קונה תומר (אסי כהן), אחד מהארבעה דירה בכמה מיליוני שקלים. תהליך קניית הדירה מעוררת תגובות מעורבות וגורמת לריב בינו לבין אחד החברים. אם תומר היה משקיע קצת יותר מחשבה ומתייעץ עם חבריו המצב היה טוב יותר, וזוהי בדיוק הנקודה החשובה ביותר בקנייה דירה: תבצעו את הקנייה מתוך מחשבה.

דירה היא הוצאה משמעותית, אבל לא רק הכסף משחק כאן תפקיד. כל המשתנים אותם יש לקחת בחשבון מתערבבים, ואם לא תיקחו נשימה עמוקה שתאפשר לכם לחשב את החשבונות הנכונים אתם עלולים להצטער. זה בסדר גמור להתעכב עם ההחלטה, וגם אם זו נראית לכם כמו הזדמנות של פעם בחיים והקבלן טוען שיש רוכש אחר, תישארו רגועים ותחשבו על הדברים עד הסוף.



תעשו שיעורי בית

לא, זהו לא בית הספר היסודי, אבל אין לנו דרך אחרת לומר את זה: לפני שאתם מתחילים לבדוק פרויקטים אתם חייבים לעשות שיעורי בית. אתם זוגות צעירים , ואנשי השיווק יעוטו עליכם כעל טרף קל, לכן ככל שיהיה לכם מידע מוקדם רב יותר, כך תוכלו למצוא דירה שתשרת את המטרות שלכם ותהיה במחיר ריאלי עבורכם.

אתם מחפשים דירה בפרויקט חדש, שם יש מגוון רחב של דירות. איש המכירות ינסה לפתות אתכם לראות דירות מעט גדולות יותר, או לשדרג את הדירה בעוד קצת. זה עשוי להישמע מפתה, אבל אתם חייבים לחשוב האם זה באמת משתלם. אם הייתם פונים מראש לחפש דירה של חמישה חדרים הייתם פונים לפרוייקטים חדשים אחרים, ולכאן באתם בהקשר של דירה מסוימת, ואם תתפתו למשהו אחר אתם עלולים לשלם מחיר יקר בהרבה.

 

הגדרת תקציב

הגדרת תקציב היא שלב חשוב בקניית דירה מקבלן, והיא קשורה באופן ישיר לסעיף הקודם. על ידי הגדרת תקציב תוכלו לדעת באילו דירות אתם יכולים להתמקד ומה הוא הטווח שלכם. כדי להגדיר את התקציב שלכם תצטרכו לסכום את ההון שלכם, כולל נכסים אחרים שיש ברשותכם, חשבונות בנק, חסכונות, עזרה מההורים, הכנסה ממשכורות ועוד. חשוב שתתחשבו גם בהוצאות עתידיות כדי שלא תופתעו לגלות שאולי קניתם דירה משגעת, אבל כבר אין לכם גרוש על הנשמה.

מהם השלבים בדרך לדירה?

עד עכשיו דיברנו על הדברים אותם יש לקחת בחשבון, אבל אתם רוצים תכלס. אז בואו נדבר על השלבים בדרך לדירה חדשה מקבלן.

בשלב הראשון אתם צריכים להתעניין בפרויקט מסוים. יכול להיות שראיתם שלט חוצות, ואולי נתקלתם בפרסום מעניין באינטרנט. עכשיו שאתם חושבים על פרויקט קונקרטי אתם צריכים להתחיל לעבוד. השלב הראשון הוא בירור פרטים ראשוניים. היכנסו למשרדי הפרויקט ותתחילו לשאול את כל השאלות החשובות. בקשו לראות הדמיות, בררו את ממדי הפרויקט ושאלו גם על ממדי הדירות. נסו לחשוב על כל השאלות החשובות ואל תהססו לשאול אותן. זהו שלב חשוב שאחריו תוכלו להחליט האם להתקדם לשלב הבא, או לחפש פרויקט אחר.

בשלב הבא תתחילו לבדוק את הסביבה. לכל אחד יש את הדברים שחשובים לו שיהיו בסביבת ביתו, ועליכם לחשוב מהם הדברים החשובים לכם. מוסדות ציבור, אתרי בילוי, בתי ספר ועוד- כל אלה הם דברים שאתם צריכים למפות ולהבין האם הם קיימים בסביבה.

נושא חשוב נוסף בקניית דירה מקבלן הוא בדיקת היזם ובונה הפרויקט בפועל. אתם משקיעים בדירה הזו המון כסף, לכן חשוב שתבררו את אמינות הפרויקט כדי שלא תמצאו את עצמכם בלי כסף ובלי דירה. נסו לקבל המלצות מחברים ובני משפחה, וחפשו ידיעות מעניינות ברשת האינטרנט. בנוסף, חפשו מידע אודות היתרי בנייה ובידקו שהכל מתנהל על פי חוק.


השאר תגובה

Your email address will not be published.